druki chopinowskie
-
-
pl-wnifc-mfc--m-158
-
Fryderyk Chopin, "SONATE [/] POUR [/] Piano et Violoncelle, [/] dediée à son ami [/] A. Franchomme, [/] Professeur au Conservatoire de Paris, [/] PAR [/] F. CHOPIN. [/] A.V. [/] Op: 65. [...]. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1847/1848], znak wydawniczy: "B. et Cie 4744.". Egzemplarz partii fortepianowej (zapis partyturowy) z dedykacją rękopiśmienną kompozytora: "A son ami [Pierre-Joseph] Zimmermann [/] F. Chopin 17 fév[ier] [18]48"; zawiera rękopiśmienne poprawki i uzupełnienia w tekście muzycznym nieokreśloną ręką., [PL:] Sonata na fortepian i wiolonczelę dedykowana przyjacielowi Auguste'owi Frannchomme'owi, profesorowi Konserwatorium Paryskiego przez Fryderyka Chopina, op. 65, Na karcie tytułowej nadruk: "SONATE [/] POUR [/] Piano et Violoncelle, [/] dédiée à son ami [/] A. Franchomme, [/] Professeur au Conservatoire de Paris, [/] PAR [/] F. CHOPIN. [/] A.V. [/] Op: 65. [I] Prix 15.f [/] PARIS,[/] Maison M.CE SCHLESINGER, BRANDUS et C.IE Successeurs, Rue Richelieu, No 97. [/] Leipzig, Breitkopf et Hartel. [I] B. et C.IE 4744 .[I] Londres, Jullien et Cie". W prawym dolnym rogu k. tyt. pieczęć wydawcy: "Brandus et Cie" w kolorze czarnym, w prawym górnym rogu wpis dedykacyjny ręką Fryderyka Chopina: "A son ami [Pierre-Joseph] Zimmermann [/] F. Chopin 17 fév[ier] [18]48", w lewym górnym rogu nieczytelny wpis ołówkiem, nieznaną ręką., 17 kart. Tekst muzyczny na k. 2r-17r (paginacja oryginalna 1-31):, s. 1: cz. I, t. 0-21, s. 2: cz. I, t. 22-44, s. 3: cz. I, t. 45-65, s. 4: cz. I, t. 66-87, s. 5: cz. I, t. 88-106, s. 6: cz. I, t. 107-129, s. 7: cz. I, t. 130-146, s. 8: cz. I, t. 147-165, s. 9: cz. I, t. 166-191, s. 10: cz. I. t. 191-211, s. 11: cz. I, t. 212-236, s. 12: cz. II, t. 0-27, s. 13: cz. II, t. 28-56, s. 14: cz. II, t. 57-92, s. 15: cz. II, t. 93-132, s. 16: cz. II, t. 133-166, s. 17: cz. II, t. 167-200, s. 18: cz. II, t. 201-229, s. 19: cz. II, t. 230-258, s. 20: cz. III, t. 1-12, s. 21: cz. III, t. 13-27, s. 22: cz. IV, t. 1-23, s. 23: cz. IV, t. 24-47, s. 24: cz. IV, t. 48-67, s. 25: cz. IV, t. 68-88, s. 26: cz. IV, t. 89-110, s. 27: cz. IV, t. 111-135, s. 28: cz. IV, t. 136-151, s. 29: cz. IV, t. 152-167, s. 30: cz. IV, t. 168-183, s. 31: cz. IV, t. 184-199, Na górnym marginesie na s. 1 nadruk (caption title): "F. CHOPIN. [I] Op. 65. [/] SONATE.", na dolnym marginesie (footline): "B. et C.ie, 4744. [I] Brandus et C.ie rue Richelieu 97."; na dolnym marginesie na ss. 2-17 nadruk (footline): "B. et C.ie 4744.", Przy dolnej krawędzi k. 1r w środku pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa" doklejona na pasku papieru łącznie z oł. sygnaturą „M/158", pieczątka doklejona ponownie przy dolnej krawędzi k. 17v.
-
-
pl-wnifc-mfc--m-174
-
Zbiór pierwodruków i późniejszych nakładów pierwszych wydań utworów Fryderyka Chopina połączonych oprawą introligatorską, z adnotacjami rękopiśmiennymi, tom I (poszczególne wydania [1833-1845], adnotacje ręką Fryderyka Chopina: [po 1833, przed 1849], oprawa oryginalna: [po 1850?], dopiski obcych rąk: [1849-50?], oprawa wtórna: 1967). Niegdyś własność Fryderyka Chopina [?], następnie jego siostry Ludwiki Jędrzejewiczowej., W tomie zgrupowane są wydania utworów Fryderyka Chopina o numarach opusu: 1, 2 3, 6 nr 1-5, 7 nr 1-4, 8, 9 nr 1-3, 10 nr 1-12, 25 nr 1-12, 11. Na odwrocie przedniej karty oprawy w prawym dolnym rogu wklejony fragment oryginalnej oprawy: ozdobny inicjał złocony "C." na brązowym tle o wzorze marmurkowym. Na k. 2r odręczny podpis "Louise Jędrzejewicz".
-
-
pl-wnifc-mfc--m-175
-
Zbiór pierwodruków i późniejszych nakładów pierwszych wydań utworów Fryderyka Chopina połączonych oprawą introligatorską, z adnotacjami rękopiśmiennymi, tom II (adnotacje ręką F. Chopina: [po 1833, przed 1849], oprawa oryginalna: [po 1850?], dopiski obcych rąk: [1849-50?], oprawa wtórna: 1967). Niegdyś własność Fryderyka Chopina [?], następnie jego siostry Ludwiki Jędrzejewiczowej., W tomie zgrupowane są wydania utworów Fryderyka Chopina o numerach opusu: 12-18, 21-24, 26, 27, 29, 30, 32, 33, 34. Na odwrocie przedniej karty oprawy w prawym dolnym rogu wklejony fragment oryginalnej oprawy: ozdobny inicjał złocony "C." na brązowym tle o wzorze marmurkowym., Ciechomska, Ludwika AUTH104, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
-
-
pl-wnifc-mfc--m-176
-
Zbiór pierwodruków i późniejszych nakładów pierwszych wydań utworów Fryderyka Chopina połączonych oprawą introligatorską, z adnotacjami rękopiśmiennymi, tom III (adnotacje ręką F. Chopina: [po 1840, przed 1849], oprawa oryginalna: [po 1850?] dopiski obcych rąk: [1849-50?], oprawa wtórna: 1967). Niegdyś własność Fryderyka Chopina [?], następnie jego siostry Ludwiki Jędrzejewiczowej., W tomie zgrupowane są wydania utworów Fryderyka Chopina o numerach opusu: 38, 39, 40 nr 1-2, 41 nr 1-4, 42, 43 (niekompl.), Mazurek dla E. Gaillard bez nr opusu, 44, 45, 46, 47, 48 nr 1-2, 49, 50 nr 1-3, 51, 52, 54, 28 nr 1-12, 13-24. 11. Na odwrocie przedniej karty oprawy w prawym dolnym rogu wklejony fragment oryginalnej oprawy: ozdobny inicjał złocony "C." na brązowym tle o wzorze marmurkowym.
-
-
pl-wnifc-mfc--m-2828
-
„RONDEAU | composé pour le | PIANOFORTE | et dedié | à Mme de Linde | PAR FREDERIC CHOPIN [...]”, pierwsze wydanie polskie, A.[ntoni] Brzezina, Warszawa, [2 czerwca 1825]. Druk litografowany bez numeru wydawniczego, z odręcznymi naniesieniami., [PL:] Rondo na fortepian dedykowane Pani [Louise z d. Nussbaum] Linde przez Fryderyka Chopina, Na stronie tytułowej nadruk: „RONDEAU | composé pour le | PIANOFORTE | et dédié | à Mme de Linde | PAR | FREDERIC CHOPIN | Propriete [wł. Propriété] de l’editeur [wł. éditeur] | à Varsovie chez A. Brzezina”. W prawym dolnym rogu adn. atr. „op. 1”, ponizej adn. oł. „1/30” [numer odbitki], przy dolnej krawędzi wpisana oł. data publikacji: „[2.VI [I] 1825]”, obok i poniżej zatarte, nieczytelne wpisy atr., nieczytelna pieczęć [byłego właściciela?]. Zapis nutowy na s. 2-11:, s. 2: przed pierwszym systemem „Rondo” (sub-caption), t. 1-41, s. 3: t. 42-78, s. 4: t. 79-109, s. 5: t. 110-135, s. 6: t. 136-170, s. 7: t. 171-204, s. 8: t. 205-244, s. 9: t. 245-285, s. 10 t. 286-320, s. 11 t. 321-367, s. 12 pusta., W tekście muzycznym liczne dopiski ołówkiem, głównie uzupełnienia aplikatury oraz uzupełnienia i poprawki znaków chromatycznych, poprawki błędów, dodatkowe określenia wykonawcze., Knyszyński, A. AUTH6580, Niemirowski, Leopold AUTH6579, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
-
-
pl-wnifc-mfc--m-375
-
„Polonoise | pour | le Piano-Forte | Dediée | à Son Excellence Mademoiselle la Comtesse | Victoire Skarbek | faite | par Frédéric Chopin | Musicien agè de huit Ans. [...]” [Polonez g-moll, WN 2], druk z płyty, Izydor Józef Cybulski, Warszawa, [koniec 1817], numer wydawniczy: „114”., [PL:] Polonez na fortepian dedykowany Jej Ekscelencji Hrabiance Wiktorii Skarbek, autorstwa Fryderyka Chopina, muzyka w wieku 8 lat, Na kartcie tytulowej nadruk: „Polonoise | pour | le Piano-Forte | Dediée | à Son Excellence Mademoiselle la Comtesse | Victoire Skarbek | faite | par Frédéric Chopin | Musicien agè de huit Ans. | a VARSOVIE Chez Labbè J. J. Cybulski a là Nouvelle Ville dans la Maison de'Cure de Notre Dâme. Nr=1882.”, Na s. 2-3 tekst muzyczny: s. 2 t. 1-22, s. 3 t. 23-38., Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „Polonoise”, na dolnym marginesie na s. 2-3 nadruk (footline): „114”., Kniołek, Jerzy AUTH62, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
-
-
pl-wnifc-mfc--m-607
-
Fryderyk Chopin, "Sonate für Pianoforte und Violoncell op. 65 [/] G-moll", wyd. w serii "FR. CHOPIN'S [/] Pianoforte-Werke [/] revidirt und mit Fingersatz versehen [...] von [/] Carl Mikuli.", "Band 16. Kammermusik.". Druk, Lipsk, Friedrich Kistner, [1879]., znak wydawniczy: "5376. 5379." W II, III i IV cz. partii Pf dopiski rkps. Karola Mikulego: aplikatura i uzupełnienie oznaczeń dynamicznych.
-
-
pl-wnifc-mfc--m-610
-
Zbiór pierwodruków i późniejszych nakładów pierwszych wydań utworów Fryderyka Chopina, połączonych oprawą introligatorską, z adn. rps. (poszczególne wydania: [1833-42, 1834-1842, 1833-59], adnotacje ręką Fryderyka Chopina: [po 1833, przed 1849], oprawa: [po 1834]). Niegdyś własność Napoleona Ordy., W tomie zgrupowane są wydania utworów Fryderyka Chopina o numerach opusu: 10, 9, 15, 6, 7, 17, 18, 12, 16, 19 i Grand Duo Concertante E-dur Dbop. 16. Oprawa oryginalna, na przedniej okładzinie tłoczone i pozłacane inicjały: "N[apoleon] O[rda", na grzbiecie napis: "Chopin [/] Etude [/] pour le [/] piano", w dolnej części "G. Ogiński". Na wyklejce przedniej okładziny wpisany ręcznie wykaz utworów w kolejności, w jakiej występują w tomie. Na k. przedtyt. verso reprodukcja portretu F. Chopina: lit. Gotfrieda Engelmanna wg rys. Pierre-Roche Vignerona z 1833 roku, na k. tyt. Etiud op. 10 ded. rps.: "Napoleonowi Ordzie [/] FFChopin", poniżej pieczęć własnościowa N. Ordy., Orda, Napoleon AUTH168
-
-
pl-wnifc-mfc--m-70
-
Fryderyk Chopin, "Quatre Mazurkas [/] Pour [/] Le Piano [/] dédiés [/] à Monsieur le Comte de Perthuis [/] PAR [/] FRÉD. CHOPIN [/] Op: 24. [...]". Druk z płyty, Paryż, Maurice Schlesinger, [1836-1837], znak wydawniczy: "M. S. 1070.". Egzemplarz z dedykacją rękopiśmienną Fryderyka Chopina dla Marii Wodzińskiej., [PL:] Cztery mazurki na fortepian dedykowane hrabiemu de Perthuis przez Fryderyka Chopina, op. 24, Na wierzchniej i tylnej okładzinie oprawy tłoczone ozdobne winiety (motywy geometryczne i roślinne), w centrum wierzchniej okładziny inicjał "M" z koroną pięciopałkową (element herbu rodowego Marii Wodzińskiej: Jastrzębiec)., Na karcie tytulowej nadruk: Quatre Mazurkas [/] Pour [/] le Piano [/] dédiés [/] à Monsieur le Comte de Perthuis [/] PAR [/] FRÉD_CHOPIN [/] Op:24. [I] Pr.7.f 50.c [cena zatarta] [/] PARIS,chez MAURICE SCHLESINGER, Rue de Richelieu, 97. [/] Leipsick, chez Breitkopfet Haertel. [/] Propriété des Editeurs". Przy górnej krawędzi doklejona [?] kartka z ded. rps. dla Marii Wodzińskiej : "à Mlle Marie Wodżyńska [!] [/] FFChopin"., Na kartach 2v-9r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-15):, s. 2: nr 1, takt 0-32a, s. 3: nr 1, takt 32b-64, s. 4: nr 2, takt 1-25, s. 5: nr 2, takt 26-49, s. 6: nr 2, takt 50-84, s. 7: nr 2, takt 85-120, s. 8: nr 3, takt 0-20, s. 9: nr 3, takt 21-43, s. 10: nr 4, takt 0-26, s. 11: nr 4, takt 27-52, s. 12: nr 4, takt 53-75, s. 13: nr 4, takt 76-98, s. 14: nr 4, takt 99-121, s. 15: nr 4, takt 122-146, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): "Fr. CHOPIN. op: 24. [/] Quatre MAZURKAS.", przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): na s. 2: "N.o 1 [/] MAZURKA.", na s. 4: "N.o 2 [/] MAZURKA.", na s. 8: "N.o 3 [/] MAZURKA.", na s. 10: "N.o 4 [/] MAZURKA.". Na dolnym marginesie na ss. 2-15 nadruk (footline): "M. S. 1070.".
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-220
-
„Conservatoire Impérial | de Musique & de Déclamation | Concours de 1857 | 2me PRIX DE PIANO | DÉCERNÉ A MLLE C.[aroline] RÉMAURY | À L’UNANIMITÉ”. Album, druga nagroda w konkursie pianistycznym Konserwatorium Paryskiego w 1857 roku, zawiera reprinty pierwodruków i późniejszych nakładów pierwszych wydań utworów Fryderyka Chopina, opublikowane w latach 40. i 50. XIX w. [ok.1845-1857]., [PL:] Druga nagroda w zakresie pianistyki dla Caroline Rémaury, przyznana w Konkursie Cesarskiego Konserwatorium Muzyki i Deklamacji w 1857 roku., Na przedniej okładzinie oprawy winieta ramkowa złocona, wewnątrz ornament w kształcie liry oraz wytłoczony napis: „Conservatoire Impérial | de Musique & de Déclamation | Concours de 1857 | 2me PRIX DE PIANO | DÉCERNÉ A MLLE C.[aroline] RÉMAURY | À L’UNANIMITÉ”, na drugim polu grzbietu oprawy wytłoczony napis „MUSIQUE | DE | PIANO”., k. 1-23, „1.er CONCERTO | Pour le Piano | avec accompagnement | D’ORCHESTRE | Dédié à Monsieur | F. KALKBRENNER | PAR | Fréd. Chopin. | Op. 11 [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57]. Numer wydawniczy: „M. S. 1409.” (na s. 8: „M. S. 1419.”). Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 44 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 1 verso i 2 recto puste., Na s. 4, 5, 6, 7, 8, dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie)., k. 24-32, „3.E | BALLADE | POUR | le Piano, | dédiée | à Mademoiselle Pauline de Moailles | PAR | F. CHOPIN. | Op: 47. [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57]. Numer wydawniczy: „M. S. 3486.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 15 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 24 verso, 25 recto i 32 verso puste., k. 33-44, „Grande | POLONAISE BRILLANTE | précédée d’un | ANDANTE SPIANATO | pour le | Piano | avec accompt d’Orchestre | dédiée à | Madame d’Est | Par | F. Chopin | Op. 22 [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-51]. Numer wydawniczy: „M. S. 1926.”. Bez pieczęci z sygnaturą wydawcy na karcie tytułowej., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 22 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 33 verso i 34 recto puste., k.45-51, „2 | NOCTURNES | POUR LE | PIANO | dédiés à | Mademoiselle J. W. Stirling | PAR | F. CHOPIN | Op. 55 [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57]. Numer wydawniczy: „M. S. 4084.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co” (częściowo odcięta)., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na. stronach z tekstem muzycznym. Karty 45 verso, 46 recto i 51 verso puste. Na s. 2, 3, 5, 11 dopiski oł. w tekście muzycznym (łuki, znaki chromatyczne)., k. 52-59, „TROIS NOCTURNES | Pour le Piano | DÉDIÉS A | Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | Opera 9 [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1848-51]. Numer wydawniczy: „M. S. 1287.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 13 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 52 verso, 53 recto i 59 verso puste. Na s. 12 i 13 na górnym marginesie adn. oł. ( „Z” [?])., k. 60-66, „Trois Nocturnes | POUR | LE PIANO dédiés à son ami | Ferdinand Hiller | PAR | Frédéric Chopin | Op. 15.[...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-54]. Numer wydawniczy: „M. S. 1529.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie” (częściowo odcięta)., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 60 verso, 61 recto i verso i 66 verso puste., k. 67-76, „24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57]. Numer wydawniczy]: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 17 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 67 verso, 68 recto i 76 verso puste., Na dolnych marginesach s. 2 i 5 ad. oł. (inicjały [?])., k. 77-90, „24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”.Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57]. Numer wydawniczy: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 25 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 77 verso, 78recto i 90 verso puste., Na dolnych marginesach s. 9, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 25 adn. oł. (inicjały [?]). Na s. 16 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne)., k. 91-101, „SONATE Pour le Piano | Composée par | Fred. CHOPIN | Op: 35. [...]”.Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57]. Numer wydawniczy: „B. et Cie 6475.” na s. 1, na pozostałych stronach numer wydawniczy pierwodruku: „T 891.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co"., Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 1 do 19 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 91 verso i 101 verso puste., Na s. 12, 13 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne)., k. 102-117, „SONATE | POUR LE | PIANO | Dédiée à Madame la Comtesse | E. de Perthuis | PAR | F. CHOPIN. | Op: 58. [...]”. Druk z płyty, Paryż, J. Meissonnier, [1845-1850]. Numer wydawniczy: „J. M. 2187.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „J. Meissonnier | PARIS | RUE DAUPHINE, 22”., Paginacja oryginalna sztychowana od 2 do 30 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 102 verso i 190 recto puste., Na s. 2 i 3 dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie)., Glensk, Jeremiusz AUTH469
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-291
-
Fryderyk Chopin „ALLEGRO [/] DE [/] Concert, POUR le Piano, [/] dédié à [/] Madem.lle F. MULLER, de Vienne [/] PAR [/] F. CHOPIN [/] A. V. [/] Op: 46 [...]". Druk z płyty, Paryż, Maurice Schlesinger, [1842-1845], znak wydawniczy: „M. S. 3481.“. Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., Na wierzchniej stronie przedniej karty obwoluty nadruk (półtytuł): „Allegro DE Concert [/] F. CHOPIN [/] Op: 46. [/] A. V.” na tle płynnego ornamentu, przy dolnej krawędzi adn. oł.: „Collection de M. R. Edouard André [/] 29 [|] à Paris“., Na k. tyt. nadruk: „ ALLEGRO [/] DE [/] Concert, POUR le Piano, [/] dédié à [/] Madem.lle F. MULLER, de Vienne [/] PAR [/] F. CHOPIN [/] A. V. [/] Op: 46 [|] Prix 7.f 50 [/] A PARIS, chez MAURICE SCHLESINGER, Rue Richelieu, 97. [/] Leipzig, chez Breitkopf et Haertel. [|] 3481. M. S. [|] Propriété des Editeurs. [/] Londres, Wessel et Stapelton [!]”; [wł. Stapleton], przy dolnej krawędzi po prawej pieczęć firmowa „Maurice Schlesinger” w kolorze czarnym, częściowo zatarta., Na k. 2v-9r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-15):, s. 2: t. 1-26, s. 3: t. 27-46, s. 4: t. 47-68, s. 5: t. 69-90, s. 6: t. 91-107, s. 7: t. 108-123, s. 8: t. 124-146, s. 9: t. 147-163, s. 10: t. 164-176, s. 11: t. 177-198, s. 12: t. 199-220, s. 13: t. 221-239, s. 14: t. 240-258, s. 15: t. 259-279, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „F. CHOPIN Op: 46. [|] ALLEGRO de CONCERT.”, na dolnym marginesie na ss. 2-13 nadruk (footline): „M. S. 3481.”, na s. 14: „F. Chopin Op: 46 |[] M. S. 3481.”, na s. 15: „Maurice Schlesinger [poprawiony błąd pierwodruku, gdzie: „Schhelsinger”] [|] M. S. 3481. [|] rue Richelieu 97.”., Na ss. 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 dopiski ołówkiem nieokreśloną ręką (oznaczenia wybranych miejsc).
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-292
-
Fryderyk Chopin, „3.E [/] BALLADE [/] POUR [/] le Piano, [/] dédiée [/] à Mademoiselle Pauline de Noailles [/] PAR [/] F. CHOPIN. [/] A.V. [/] Op : 47. [...]”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-1847], znak wydawniczy: „M. S. 3486.”. Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., Na wierzchniej stronie przedniej karty obwoluty nadruk (półtytuł): „3E. [/] BALLADE [/] F. CHOPIN [/] Op: 47. [/] AV” na tle płynnego ornamentu; poniżej adnotacja rękopiśmienna ołówkiem „Collection de M. [onsieur] R. [ené] Edouard André [/] à Paris.”, s. 2 obwoluty pusta, na ss. 3 i 4 spisy „Publications de BRANDUS ET Cie, successeurs de Maurice Schlesinger [/] 97, Rue Richelieu.” : na s. 3 wersja 2 - utwory H. Wolfa, T. Doehlera, S. Thalberga, na s. 4 wersja 1 - utwory Ch. Alkana, F. Chopina op. 1-3, 6-9, 11-17, 20-24, 26-27; 29-34, 44-56, 59-62; 24 Preludes, en 2 livres), S. Hellera, F. Liszta; przy dolnej krawędzi ss. 3 i 4 obwoluty nadruk: „Paris. – Imprimerie de L. MARTINET, rue Jacob, 30.”, Karta tytułowa z nadrukiem; „3.E [/] BALLADE [/] POUR [/] le Piano, [/] dédiée [/] à Mademoiselle Pauline de Noailles [/] PAR [/] F. CHOPIN. [/] A.V. [/] Op : 47. [|] Prix 7.f50 [/] A PARIS, chez MAURICE SCHLESIGER, Rue Richelieu, 97. [/] Leipzig, chez Breitkopf et Haertel. [|] M. S. 3486. [|] Propriété des Editeurs. [/] Londres, Wessel et Stapelton. [!]“ [wł. Stapleton], opatrzona pieczęcią firmową „Brandus et Cie” w kolorze czarnym., Na k. 2v-9r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-15):, s. 2 takty 1-20, s. 3 takty 21-36, s. 4 takty 37-65, s. 5 takty 66-89, s. 6 takty 90-109, s. 7 takty 110-123, s. 8 takty 124-138, s. 9 takty 139-156, s. 10 takty 157-171, s. 11 takty 172-186, s. 12 takty 187-201, s. 13 takty 202-216, s. 14 takty 217-228, s. 15 takty 229-241, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „F. CHOPIN. Op: 47. [|] 3.e Ballade.” Na dolnym marginesie na ss. 2, 15 nadruk (footline): „M. S. 3486. [|] Maurice Schlesinger, rue de Richelieu 97.”, na ss. 3-14: „M. S. 3486.”, Na s. 6, 7, 8 dopiski ołówkiem nieokreśloną ręką (zmiana wysokości dźwięków, palcowanie).
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-293
-
Fryderyk Chopin, „Op. 11. Premier concerto en mi mineur“ [partia fortepianowa] wyd. w serii „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1875], znak wydawniczy: „M. S. 1409.”. Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., [PL:] Op. 11. Pierwszy koncert e-moll, Na wierzchniej stronie pierwszej karty obwoluty, wewnątrz ozdobnej ramki z ornamentami, tytuł serii wydawniczej: „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.” Poniżej lista utworów Chopina w dwóch kolumnach: op. 1-3 (Polonez op. 3 w układzie na 4 ręce i w układzie na Pf, Vn i Vc), op. 5-11, 13-35, Marche funèbre z Sonaty op. 35 w oddzielnej edycji, Scherzo i Marche funèbre z Sonaty op. 35 w transkrypcji J. Fontany na 4 ręce, op. 36-64 (Tarantela op. 43 dodatkowo w układzie na 4 ręce), op. 65, Deux Mazurkas en lamineur bez nr op.,Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 66,Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc., „Op. 11. Premier concerto en mi mineur [I] 15 >“ w spisie utworów Chopina podkreślone czerwoną kredką., Przy dolnej krawędzi bordiury adres oficyny wydawniczej: „Paris, BRANDUS ET Cie, Éditeurs [/] 103, rue de Richelieu, 103.”, poniżej ramki nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. [|] A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, 20. A PARIS. – 7344-5. [/] No 35.” [numer rejestru w Division de l'Imprimerie et de la Librairie, Ministère de l'Intérieur]., Na s. 4 obwoluty adres oficyny wydawniczej: „Paris, chez BRANDUS et Cie, rue de Richelieu, 103.”, poniżej katalog (reklama) wydawcy:, Lista utworów Chopina: „OEUVRES DE CHOPIN” w trzech kolumnach: op. 1-3 (Rondo op. 1 w układzie na 4 ręce), op. 6-9 (Trio op. 8 w układzie na Pf i Vc [!]), op. 11-17, 20-24, 26-34, 44-50, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc, op. 51-56, 59–64; Mazurka élégante z La France Musicale i Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 65 i 66. [/] Lista utworów S. Hellera: „OEUVRES DE STEPHEN HELLER” w trzech kolumnach, od op. 28 do 81. [/] Lista utworów F. Liszta: „OEUVRES DE LISZT” w trzech kolumnach, od transkrypcji na fortepian Symfonii fantastycznej H. Berlioza do zestawu aranżacji Le Prophète Giacomo Meyerbeera. [/] Lista utworów F. Medelssohna-Bartholdy’ego: „OEUVRES DE MEDELSSOHN-BARTHOLDY” w trzech kolumnach, od op. 1 do wersji na fortepian Ouverture du Songe d’une nuit d’été., Przy dolnej krawędzi nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. - A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, No 20, A PARIS. – 7344-5. [/] No 5."., K. tyt. z nadrukiem analogicznym jak na wierzchniej stronie obwoluty poza numerem rejestru: „–3693-5 / XXXV", opatrzona pieczęcią firmową wydawcy „Brandus & Cie” w kolorze niebieskim., Na k. 2v-23v tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-44):, część I, s. 2 takty 0-53, s. 3 takty 54-103, s. 4 takty 104-160, s. 5 takty 161-194, s. 6 takty 195-225, s. 7 takty 226-277, s. 8 takty 278-305, s. 9 takty 306-333, s. 10 takty 334-372, s. 11 takty 373-407, s. 12 takty 408-431, s. 13 takty 432-453, s. 14 takty 454-476, s. 15 takty 477-508, s. 16 takty 509-544, s. 17 takty 545-572, s. 18 takty 573-616, s. 19 takty 617-645, s. 20 takty 646-660, s. 21 takty 661-689, cz. II, s. 22 przed pierwszym systemem nadruk (sub caption): "Romance", takty 0-34, s. 23 takty 35-52, s. 24 takty 53-73, s.25 takty 74-92, s. 26 takty 93-104, s. 27 takty 105-114, s. 28 takty 115-126, cz. III, s. 29 przed pierwszym systemem nadruk (sub-caption): "Rondo", takty 1-27, s. 30 takty 48-88, s. 31 takty 89-127, s. 32 takty 128-151, s. 33 takty 152-186, s. 34 takty 187-225, s. 35 takty 226-253, s. 36 takty 254-281, s. 37 takty 282-315, s. 38 takty 316-346, s. 39 takty 347-369, s. 40 takty 370-393, s. 41 takty 394-414, s. 42 takty 415-464, s. 43 takty 465-495, s. 44 takty 496-520, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „F. CHOPIN Op: 11. [/] Concerto.”, przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption)" ALLEGRO MAESTOSO", na dolnym marginesie na ss. 2-7, 9-44 nadruk (footline): „M. S. 1409.” trudno czytelny lub zatarty, na s. 8 nadruk „M. S. 1419.” [?] zatarty, Na s. 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 16, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 38, 39, 41, 43 dopiski ołówkiem (poprawki i uzupełnienia tekstu muzycznego, znaki chromatyczne, palcowanie, dynamika, frazowanie) ręką Auguste’a Franchomme'a [?].
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-294
-
Fryderyk Chopin, „Op. 21. Deuxième concerto en fa mineur” [partia fortepianowa] wyd. w serii „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie [obwoluta 1874, wnętrze zeszytu 1875], znak wydawniczy: „M. S. 1940.”. Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., [PL:] drugi koncert f-moll, Na wierzchniej stronie pierwszej karty obwoluty, wewnątrz ozdobnej ramki z ornamentami, tytuł serii wydawniczej: „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.” Poniżej lista utworów Chopina w dwóch kolumnach: op. 1-3 (Polonez op. 3 w układzie na 4 ręce i w układzie na Pf, Vn i Vc), op. 5-11, 13-35, Marche funèbre z Sonaty op. 35 w oddzielnej edycji, Scherzo i Marche funèbre z Sonaty op. 35 w transkrypcji J. Fontany na 4 ręce, op. 36-64 (Tarantela op. 43 dodatkowo w układzie na 4 ręce), op. 65, Deux Mazurkas en lamineur bez nr op.,Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 66,Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc., „Deuxième concerto en fa mineur” w spisie utworów Chopina podkreślone czerwoną kredką., Przy dolnej krawędzi bordiury adres oficyny wydawniczej: „Paris, BRANDUS ET Cie, Éditeurs [/] 103, rue de Richelieu, 103.”, poniżej ramki nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. [|] A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, 20. A PARIS. – 17519-4 [/] Y[ !]XXV.” [numer rejestru w Division de l'Imprimerie et de la Librairie, Ministère de l'Intérieur]., Na s. 4 obwoluty adres oficyny wydawniczej: „Paris, chez BRANDUS et Cie, rue de Richelieu, 103.”, poniżej katalog (reklama) wydawcy:, Lista utworów Chopina: „OEUVRES DE CHOPIN” w trzech kolumnach: op. 1-3 (Rondo op. 1 w układzie na 4 ręce), op. 6-9 (Trio op. 8 w układzie na Pf i Vc [!]), op. 11-17, 20-24, 26-34, 44-50, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc, op. 51-56, 59–64; Mazurka élégante z La France Musicale i Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 65 i 66. [/] Lista utworów S. Hellera: „OEUVRES DE STEPHEN HELLER” w trzech kolumnach, od op. 28 do 81. [/] Lista utworów F. Liszta: „OEUVRES DE LISZT” w trzech kolumnach, od transkrypcji na fortepian Symfonii fantastycznej H. Berlioza do zestawu aranżacji Le Prophète Giacomo Meyerbeera. [/] Lista utworów F. Medelssohna-Bartholdy’ego: „OEUVRES DE MEDELSSOHN-BARTHOLDY” w trzech kolumnach, od op. 1 do wersji na fortepian Ouverture du Songe d’une nuit d’été., Przy dolnej krawędzi nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. - A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, No 20, A PARIS. – 17519-4. [I] V."., K. tyt. z nadrukiem analogicznym jak na wierzchniej stronie obwoluty poza numerem rejestru: „–3693-5. [/] XXXV", opatrzona pieczęcią firmową wydawcy „Brandus & Cie” w kolorze niebieskim., Na k. 2r-19r tekst muzyczny (paginacja oryginalna ss. 1-35):, część I, s. 1 takty 0-30, s. 2 takty 31-62, s. 3 takty 63-90, s. 4 takty 91-107, s. 5 takty 108-123, s. 6 takty 124-143, s. 7 takty 144-158, s. 8 takty 159-178, s. 9 takty 179-212, s. 10 takty 213-229, s. 11 takty 230-244, s. 12 takty 245-268, s. 13 takty 269-289, s. 14 takty 290-305, s. 15 takty 306-323, s. 16 takty 324-348, część II, s. 17 takty 1-25, s. 18 takty 26-42, s. 19 takty 43-61, s. 20 takty 62-77, s. 21 takty 78-97, cz. III, s. 22 takty 0-40, s. 23 takty 41-86, s. 24 takty 87-118, s. 25 takty 119-168, s. 26 takty 169-206, s. 27 takty 207-236, s. 28 takty 237-272, s. 29 takty 273-312, s. 30 takty 313-356, s. 31 takty 357-405, s. 32 takty 406-431, s. 33 takty 432-457, s. 34 takty 458-482, s. 35 takty 483-514, Na górnym marginesie na s. 1 nadruk (caption title): „F.CHOPIN Op: 21.”, przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): "CONCERTO." Na dolnym marginesie na ss. 1-35 nadruk (footline): „M. S. 1940.” trudno czytelny lub zatarty., Na s. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 19, 21, 23, 32 dopiski ołówkiem (poprawki i uzupełnienia tekstu muzycznego, znaki chromatyczne, palcowanie, dynamika, frazowanie), ręką Auguste’a Franchomme'a [?].
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-295
-
Fryderyk Chopin„ "Op. 22. Grande polonaise brillante en mi bémol (à Mme d’Est).” [partia fortepianowa] wyd. w serii „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1875], znak wydawniczy: „M. S. 1926". Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., [PL:] Op. 22 Wielki polonez brillante Es-dur (dla Pani d'Est), Na wierzchniej stronie pierwszej karty obwoluty, wewnątrz ozdobnej ramki z ornamentami, tytuł serii wydawniczej: „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.” Poniżej lista utworów Chopina w dwóch kolumnach: op. 1-3 (Polonez op. 3 w układzie na 4 ręce i w układzie na Pf, Vn i Vc), op. 5-11, 13-35, Marche funèbre z Sonaty op. 35 w oddzielnej edycji, Scherzo i Marche funèbre z Sonaty op. 35 w transkrypcji J. Fontany na 4 ręce, op. 36-64 (Tarantela op. 43 dodatkowo w układzie na 4 ręce), op. 65, Deux Mazurkas en lamineur bez nr op.,Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 66,Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc., "Op. 22. Grande polonaise brillante en mi bémol (à Mme [d’Est]).” w spisie utworów Chopina podkreślone czerwoną kredką., Przy dolnej krawędzi bordiury adres oficyny wydawniczej: „Paris, BRANDUS ET Cie, Éditeurs [/] 103, rue de Richelieu, 103.”, poniżej ramki nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. [|] A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, 20. A PARIS. – 5844-5. [/] No 35.” [numer rejestru w Division de l'Imprimerie et de la Librairie, Ministère de l'Intérieur]., Na s. 4 obwoluty adres oficyny wydawniczej: „Paris, chez BRANDUS et Cie, rue de Richelieu, 103.”, poniżej katalog (reklama) wydawcy:, Lista utworów Chopina: „OEUVRES DE CHOPIN” w trzech kolumnach: op. 1-3 (Rondo op. 1 w układzie na 4 ręce), op. 6-9 (Trio op. 8 w układzie na Pf i Vc [!]), op. 11-17, 20-24, 26-34, 44-50, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc, op. 51-56, 59–64; Mazurka élégante z La France Musicale i Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 65 i 66. [/] Lista utworów S. Hellera: „OEUVRES DE STEPHEN HELLER” w trzech kolumnach, od op. 28 do 81. [/] Lista utworów F. Liszta: „OEUVRES DE LISZT” w trzech kolumnach, od transkrypcji na fortepian Symfonii fantastycznej H. Berlioza do zestawu aranżacji Le Prophète Giacomo Meyerbeera. [/] Lista utworów F. Medelssohna-Bartholdy’ego: „OEUVRES DE MEDELSSOHN-BARTHOLDY” w trzech kolumnach, od op. 1 do wersji na fortepian Ouverture du Songe d’une nuit d’été., Przy dolnej krawędzi nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. - A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, No 20, A PARIS. – 5844-5. [I] No 35."., K. tyt. z nadrukiem analogicznym jak na wierzchniej stronie obwoluty poza numerem rejestru: „–3693-5. [/] XXXV", opatrzona pieczęcią firmową wydawcy „Brandus & Cie” w kolorze niebieskim., Na k. 2v-12v tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-22):, s. 2: Andante Spianato t. 1-23, s. 3: t. 24-44, s. 4: t. 45-64, s. 5: t. 65-96, s. 6: t. 97-114, s. 7: Grande Polonaise t. 1-24, s. 8 t. 25-41, s. 9: t. 42-58, s. 10: t. 59-75, s. 11: t. 76-92, s. 12: t. 93-111, s. 13: t. 112-132, s. 14: t. 133-149, s. 15: t. 150-167, s. 16: t. 168-185, s. 17: t. 186-202, s. 18: t. 203-219, s. 19: t. 220-235, s. 20: t. 236-249, s. 21: t. 250-264, s. 22: t. 250-264, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): " "F. CHOPIN.op: 22 [/] Grande Polonaise", przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): "Andante [/] SPIANATO", na dolnym marginesie na ss. 2-22 nadruk (footline): "M. S. 1926." trudno czytelny lub zatarty., Na s. 12, 13, 15, 19, 22 dopiski ołówkiem (poprawki i uzupełnienia tekstu muzycznego, znaki chromatyczne) ręką Auguste’a Franchomme‘a [?].
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-296
-
Fryderyk Chopin, „Premier Trio [/] pour Piano, Violon et Violoncelle [/] DÉDIÉ [/] à Son Altesse Monsieur le Prince [/] Antoine Radziwill [/] PAR [/] FRÉD. CHOPIN. [/] Œuv: 8 [...]. Druk z płyty, Paryż, Maurice Schlesinger, [1842-1845], znak wydawniczy: „M. S. 1344.". Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., Na k. tyt. nadruk: „Premier Trio [/] pour Piano, Violon et Violoncelle [/] DÉDIÉ [/] à Son Altesse Monsieur le Prince [/] Antoine Radziwill [/] PAR [/] FRÉD. CHOPIN. [/] Œuv: 8. [|] Prix: 12 f. [/] Propriété des Editeurs. [/] PARIS, Chez Maurice SCHLESINGER, Md de Musique, Edr. des Œuvres de Mozart, Rossini, & c. [/] Rue de Richelieu, 97 [/] LEIPZIG, Chez KISTNER.”, w prawym dolnym rogu pieczęć firmowa: „Maurice Schlesinger” w kolorze czarnym., Na k. 2v-11v tekst muzyczny partii Pf (paginacja oryginalna 2-10 i 19-28):, s. 2: cz. I t. 1-24, s. 3: t. 25-42, s. 4: t. 43-64, s. 5: t. 65-92, s. 6: t. 93-113, s. 7: t. 114-133, s. 8: t. 134-157, s. 9: t. 158-175, s. 10: t. 176-194, brak ss. 11-18, s. 19: cz. III t. 52-82, s. 20: cz. IV t. 0-36, s. 21: t. 37-66, s. 22: t. 67-91, s. 23: t. 92-116, s. 24: t. 117-154, s. 25: t. 155-191, s. 26: t. 192-229, s. 27: t. 230-266, s. 28: t. 267-300, na k. 12r-14v i 15r-17v (drugi egz.) tekst muzyczny partii Vn (paginacja oryginalna 1-5):, s. 1: cz. I s. 1-134, s. 2: t. 135-246, s. 3: cz. II t. 0-136, s. 4: cz. III t. 1-82, cz. IV t. 0-97, s. 5: t. 98-300, na k. 18r-20v tekst muzyczny partii Vc (paginacja oryginalna 1-5):, s. 1: cz. I t. 1-130, s. 2: t. 131-246, s. 3: cz. II t. 0-136, s. 4 cz. III t. 1-82, cz. IV t. 0-66, s. 5: t. 67-300., Partia Pf, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „CHOPIN Op: 8 [/] 1.er Trio.”. Przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): s. 2 „TRIO.”, s. 20 „FINALE.”. Na dolnym marginesie nadruk (footline): s. 2 „1.r Trio Op: 8. [I] M. S. 1344 [I] Maurice Schlesinger Rue de Richelieu No 97”, ss. 3-10, 19-28 „M. S. 1344”, Partia Vn, Na górnym marginesie na ss. 1-5 nadruk (headline) „VIOLINO.”. Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „CHOPIN Op: 8 [/] 1.er Trio.”. Przed tekstem muzycznym nadruk (sub-caption): s. 2 „TRIO.”, s. 3 „SCHERZO”, na 9 pięciolinii „TRIO”, s. 4 „ADAGIO”, na 10 pięciolinii „FINALE”. Na dolnym marginesie nadruk (footline): s. 1 „1.r Trio Op: 8. [I] M. S. 1344 [I] Maurice Schlesinger Rue de Richelieu No 97”, ss. 2-5 „M. S. 1344”., Partia Vc, Na górnym marginesie na ss. 1-5 nadruk (headline) „VIOLONCELLO.”. Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „CHOPIN Op: 8 [/] 1.er Trio.”. Przed tekstem muzycznym nadruk (sub-caption): s. 2 „TRIO.”, s. 3 „SCHERZO”, na 9 pięciolinii „TRIO”, s. 4 „ADAGIO”, na 10 pięciolinii „FINALE”. Na dolnym marginesie nadruk (footline): s. 1 „1.r Trio Op: 8. [I] M. S. 1344 [I] Maurice Schlesinger Rue de Richelieu No 97”, ss. 2-5 „M. S. 1344”., Dopiski oł. w partii Pf na ss.: 2, 3, 20, 21, 22, 24, 25 (miejscowo znaki chromatyczne, miejscowo palcowanie, oznaczenia dynamiczne); w pierwszym egz. partii Vn na ss.: 1, 2, 3, 4, 5 (dynamika, agogika); w partii Vc na ss.: 1, 2, 3, 4, 5 (dynamika, agogika)., Na s. 1 pierwszego egz. partii Vn. napis oł.: „A. Franchomme”.
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-306
-
Fryderyk Chopin, „Premier [/ ] TRIO [/] pour [/] Pianoforte, Violon et Violoncelle [/] composé et dédié [/] à son Altesse Monsieur le Prince [/] ANTOINE RADZIWILL[/] par [/] FRÉD. CHOPIN. [/] Œuv. 8. [...]", Druk z płyty, Lipsk, Carl Friedrich Kistner, [1833-1834], znak wydawniczy: „999”. Z kolekcji Josepha Prokscha, w tekście muzycznym dopiski oł., atr. i kredką., [PL:] Pierwsze trio na fortepian, skrzypce i wiolonczelę dedykowane Jego Wysokości Księciu Antoniemu Radziwiłłowi przez Fryderyka Chopina, opus 8, Na wierzchniej stronie oprawy partii Pf dwie nalepki z nadrukami: "Chopin Trio. [/] Opus 8.-" i „2254”., Ozdobna karta tytułowa: na ośmiokątnym tle, składającym się z pasm krzyżujących się falistych linii w kolorze niebieskim, nadrukowany tekst: „Premier [/] TRIO [/] pour [/] Pianoforte, Violon et Violoncelle [/] composé et dédié [/] à son Altesse Monsieur le Prince [/] ANTOINE RADZIWILL [/] par [/] FRÉD. CHOPIN. [/] Œuv. 8. [|] Pr. 1 Rthlr. 20 Gr. [/] Propriété des Editeurs. [/] Enregistré aux Archives de l’Union. [/] Leipzig, chez Fr. Kistner. [/] Paris, chez M. Schlesinger. [/] 999.”., Na k. tyt. pieczęć owalna: „MUSIK BILDUNGS ANSTALT JOS. PROKSCH”, adn. oł.: „Marie Proksch”; na k. 16 r i 19 r pieczęć owalna: „MUSIK BILDUNGS ANSTALT THD. PROKSCH”; na k. 19 r adn. kredką: „2254”., Na k. 1v-14v tekst muzyczny partii Pf (paginacja oryginalna 2-28):, s. 2: cz. I t. 1-24, s. 3: t. 25-42, s. 4: t. 43-64, s. 5: t. 65-92, s. 6: t. 93-113, s. 7: t. 114-133, s. 8: t. 134-157, s. 9: t. 158-175, s. 10: t. 176-192, s. 11: t. 193-212, s. 12: t. 213-227, s. 13: t. 228-246, s. 14: cz. II t. 0-41, s. 15: t. 42-79, s. 16: t. 80-136, s. 17: cz. III t. 1-23, s. 18: t. 24-61, s. 19: t. 52-82, s. 20: cz. IV t. 0-36, s. 21: t. 37-66, s. 22: t. 67-91, s. 23: t. 92-116, s. 24: t. 117-154, s. 25: t. 155-191, s. 26: t. 192-229, s. 27: t. 230-266, s. 28: t. 267-300, na k. 16r-18r tekst muzyczny partii Vn (paginacja oryginalna 1-5):, s. 1: cz. I s. 1-142, s. 2: t. 143-246, s. 3: cz. II t. 0-136, s. 4: cz. III t. 1-82, cz. IV t. 0-97, s. 5: t. 98-300, na k. 19r-21r tekst muzyczny partii Vc (paginacja oryginalna 1-5):, s. 1: cz. I t. 1-134, s. 2: t. 135-246, s. 3: cz. II t. 0-136, s. 4 cz. III t. 1-82, cz. IV t. 0-73, s. 5: t. 74-300., Partia Pf, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): „F. Chopin. Op: 8.” [/]. Przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): s. 2 „1er [/] TRIO.”, s. 14: „SCHERZO.”, s. 16: „TRIO.”, s. 17: „ADAGIO.”, s. 20 „FINALE.”. Na dolnym marginesie ss. 2-28 nadruk (footline): „999”., Partia Vn, Na górnym marginesie na ss. 1-5 nadruk (headline) „VIOLINO.”. Na górnym marginesie na s. 1 nadruk (caption title): „F. Chopin. Op: 8.”. Przed tekstem muzycznym nadruk (sub-caption): s. 1: „1er [/] „TRIO.”, s. 3 „SCHERZO.”, na 8 pięciolinii „TRIO.”, s. 4 „ADAGIO.”, na 10 pięciolinii „FINALE.”. Na dolnym marginesie nadruk (footline): ss. 1-5: „999”., Partia Vc, Na górnym marginesie na ss. 1-5 nadruk (headline) „VIOLONCELLO.”. Na górnym marginesie na s. 1 nadruk (caption title): „F. Chopin. Op: 8.”. Przed tekstem muzycznym nadruk (sub-caption): s. 1: „1er [/] „TRIO.”, s. 3 „SCHERZO.”, na 8 pięciolinii „TRIO.”, s. 4 „ADAGIO.”, na 10 pięciolinii „FINALE.”. Na dolnym marginesie nadruk (footline): ss. 1-5: „999”., W partii Pf dopiski oł., atr. i kredką na ss.: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28; w partii Vc dopiski oł. na ss.: 3, 4.
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-307
-
„TROIS NOCTURNES | Pour Le Piano | DÉDIÉS A [wł.À] | Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | A. L. | Opéra 9.” [...]. Druk z płyty, Maurice Schlesinger, Paryż [1842-43], numer wydawniczy: „M. S. 1287.”. Egzemplarz z dopiskami rękopiśmiennymi Fryderyka Chopina i dedykacją dla Zofii Rosengardt-Zaleskiej, 2 stycznia 1844. Do druku dołączona karta proweniencyjna z wpisem ręką Maryli Bohdany Okńczyc, [I poł. XX w.]., Na przedniej okładzinie obwoluty wpis rękopiśmienny atr. ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej [?]: „annoté par Chopin.”, Na stronie tytulowej nadruk: „TROIS NOCTURNES | Pour Le Piano | DÉDIÉS A [wł. À] [/] Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | A. L.[afont] | Opéra 9. | Prix: 6.f | Propriété des Editeurs. | PARIS, chez Maurice Schlesinger, M.d de Musique, Editeur des Œuv. de Mozart, Rossini, Hummel & c. Rue Richelieu 79 [wł. 97] | Leipzig chez Kistner. | M.S. 1287.”. Pieczęć firmowa „Maurice Schlesinger” w kolorze czarnym, odbita przy dolnej krawędzi po prawej. W górnej części strony tytulowej po prawej ołówkowa dedykacja rękopiśmienna Fryderyka Chopina dla Zofii Rosengardt-Zaleskiej: „Pannie Rozengardt [wł. Rosengardt] | za to że bardzo wielkie dziecko | FCh”, poniżej po lewej atramentem „2 Janvier | 1844.“, ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej [?]., Tekst muzyczny na k. 2v-8r (paginacja oryginalna 2-13):, Nokturn nr 1 na s. 2-5, s. 2 t. 0-20, s. 3 t. 21-43, s. 4 t. 44-67, s. 5 t. 68-85, Nokturn nr 2 na s. 6-7:, s. 6 t. 0-18, s. 7 t. 19-34, Nokturn nr 3 na ss. 8-13:, s. 8 t. 0-27, s. 9 t. 28-56, s. 10 t. 57-87, s. 11 t. 88-111, s. 12 t. 12-137, s. 13 t. 138-167, Na s. 6-7 według paginacji oryginalnej dopiski ołówkowe Fryderyka Chopina dotyczące palcowania (t. 2-4), ozdobników (t. 4-5), frazowania i artykulacji (t. 21-22); na s. 7 wpisany odręcznie wariant końcowej kadencji utworu: koniec kadencji wzbogacony wobec wersji edycyjnej, począwszy od trzynastej grupy szesnastek [transkrypcje figutacji w: W. Fortescue 1981, J-J. Eigeldinger 2010], końcowy takt zastapiony przez arpeggio.
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-384
-
„Marche Funèbre [/] ET [/] SCHERZO [/] de la Sonate [/] Pour Piano [/] COMPOSÉE PAR [/] F. CHOPIN [/] Op: 35. [/] Arrangés à quatre mains [/] Par [/] JULES FONTANA. [...]“. Druk z płyty, Brandus & Cie, Paryż, [1846-1854], znak wyd.: "T.1270" ("B. et C.ie 6476")., [PL:] Marsz żałobny i Scherzo z Sonaty F. Chopina op. 35, transkrypcja Juliana Fontany na 4 ręce, Na karcie tytułowej nadruk: „Marche Funèbre [/] ET [/] SCHERZO [/] de la Sonate [/] Pour Piano [/] COMPOSÉE PAR [/] F. CHOPIN [/] Op: 35. [/] Arrangés à quatre mains [/] Par [/] JULES FONTANA. [/] A.L. [/] Prix 7. f 50 .c [/] Paris, chez E. Troupenas & Cie, Rue Nve Vivienne, 40“. W prawym dolnym rogu pieczęć wydawcy w kolorze czarnym: "Brandus & Cie". W dolnej części po prawej pieczęć owalna: „JAMIN FILS [/] CRALONSS [/] MD DE MUSIQUE ET PIANOS“, w dolnej części po środku pieczęć owalna: „KOLEKCJA [/] Ewy i Jeremiusza [/] GLENSKÓW“., Tekst muzyczny na ss. 2-17, partia PRIMO na stronach nieparzystych, partia SECONDO na stronach parystych:, ss. 2 i 3: cz. II, t. 0-51, ss. 4 i 5: cz. II, t. 52-120, ss. 6 i 7: cz. II, t. 121-184, ss. 8 i 9: cz. II, t. 185-231, ss. 10 i 11: cz. II, t. 232-287, ss. 12 i 13: cz. III, t. 1-30, ss. 14 i 15: cz. III, t. 31-54a, 31-38 (repetycje rozpisane), ss. 16 i 17: cz. III, t. 39-54b, 55-84, Na górnym marginesie s. 2 nadruk (caption title): " SECONDO [/] SCHERZO ET MARCHE FUNÈBRE [/] CHOPIN. OP: 35. [/] Arrangés à quatre mains [I] Par J. FONTANA.", na górnym marginesie s. 3: "PRIMO [/] SCHERZO ET MARCHE FUNÈBRE [/] CHOPIN. OP: 35. [/] Arrangés à quatre mains [I] Par J. FONTANA.". Przed tekstem muzycznym na ss. 2 i 3 nadruk (sub-caption): "SCHERZO.", na s. 12: "SECONDO [/] MARCHE [/] FUNEBRE", na s. 13: "PRIMO [/] MARCHE [/] FUNEBRE". Na dolnym marginesie ss. 2 i 3 nadruk (footline): "T. 1270. [I] B. et C.ie 6476.", na ss. 4-17 "T. 1270." [znak wydawniczy].
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-469
-
"TARANTELLE [/] pour Le Pianoforte [/] PAR [/] FR. CHOPIN.[/] Op. 43. [...]". Druk z płyty, Hamburg, J. Schuberth & Co. [styczeń 1842], znak wydawniczy.: "449". Pierwsze wydanie niemieckie, egzemplarz z naniesieniami rękopiśmiennymi nieokreślonego autorstwa., Na stronie tytułowej nadruk: TARANTELLE [/] pour Le Pianoforte [/] PAR [/] FR. CHOPIN.[/] Op. 43.[/] à 2 mains: [/] 14 gGr: [I] à 4 mains: [/] 2/3 Thlr. [/] Propriététe des Editeurs. [/] Schuberth & Comp. [I] Hambourg et Leipsic. [/] Paris, chez Troupenas et Comp. [I] Londres, chez Wessel & Comp. [/] 449. 455." W lewym górnym rogu strony tytułowej adn. oł.: "18", w prawym dolnym rogu adn. oł.: "Lg" [?], przy dolnej krawędzi pieczęć, dwuliterowy podkreślony nieczytelny inicjał stylizowanymi wielkimi literami gotyckimi [?] niebieskim tuszem, przekreślona na krzyż czarną kredką., Na k. 2r-7r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 3-13):, s. 3: t. 0-27, s. 4: t. 28-55, s. 5: t. 56-83, s. 6: t. 84-107, s. 7: t. 108-131, s. 8: t. 132-155, s. 9: t. 156-179, s. 10: t. 180-202, s. 11: t. 203-225, s. 12: t. 226-247, s. 13: t. 248-270, Na dolnym marginesie na ss. 3-13 nadruk (footline): „M. S. 449.”., Na ss. 3, 4, 12 dopiski ołówkiem nieokreśloną ręką (palcowanie, znaki chromatyczne)., Odwrocie strony tytułowej (k 1v) i k. 7v puste.
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-470
-
'RONDEAU [/] pour le [/] Piano-Forte [/] composé et dédié [/] à son Elève [/] Mademoiselle Caroline Hartmann [/] par [/] FRÉD. CHOPIN. [...] Oeuv. 16. [...]". Druk z płyty, Lipsk, Breitkopf & Härtel, [03-04/1834], znak wydawniczy: "5525". Pierwsze wydanie niemieckie, egzemplarz z naniesieniami rękopiśmiennymi nieokreślonego autorstwa., Na stronie tytułowej (k 1r) nadruk: "RONDEAU [/] pour le [/] Piano-Forte [/] composé et dédié [/] à son Elève [/] Mademoiselle Caroline Hartmann [/] par [/] FRÉD. CHOPIN. [/] Propriété des Editeurs. [/] Oeuv. 16. [I] Pr: 1. Rthlr. [/] à Leipsic, [/] Chez Breitkopf & Härtel. [/] à Londres, chez Wessel & C,,o - à Paris, chez Pleyel & C,,o [/] Enrégistré dans les Archives de l’Union.". W lewym dolnym rogu pieczęć wydawcy „BREITKOPF & HAERTEL”. W W górnej części strony tytułowej po prawej adn. oł. nieokreśloną ręką: "BROWN Nr. 76.", powyżej zapiski ołówkowe wytarte, nieczytelne; przy dolnej krawędzi w środku pieczęć kolekcjonera „KOLEKCJA [/] Ewy i Jeremiusza [/] GLENSKÓW”., Na k. 2v-10v tekst muzyczny (paginacja oryginalna 4-20):, s. 4: t. 0-28, s. 5: t. 29-45, s. 6: t. 46-70, s. 7: t. 71-95, s. 8: t. 96-117, s. 9: t. 118-143, s. 10: t. 143-174, s. 11: t. 175-205, s. 12: t. 206-229, s. 13: t. 230-247, s. 14: t. 248-269, s. 15: t. 270-295, s. 16: t. 295-324, s. 17: t. 325-356, s. 18: t. 357-395, s. 19: t. 396-431, s. 20: t. 432-468, Na górnym marginesie na s. 4 nadruk (caption title): „F. Chopin Op. 16.”., Przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie na s. 4 nadruk (sub-caption): „INTRODUZIONE.”; w trzecim systemie na s. 6: „RONDO.”., Na dolnym marginesie na ss. 4-20 nadruk (footline): „5525”., Na ss. 4, 16, 17 dopiski ołówkowe nieokreśloną ręką (palcowanie, znaki chromatyczne).
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-486
-
„IMPROMPTU [/] Pour le Piano [/] Dédié à [/] Mademoiselle [/] CAROLINE DE LOBAU [/] Par [/] F. CHOPIN [...]”, Paryż, Maurice Schlesinger, [1839-1842], znak wyd. „M.S. 2467.”. Pierwsze wydanie w sztychu wydania francuskiego, egzemplarz z naniesieniami rękopiśmiennymi nieokreślonego autorstwa., Na karcie tytułowej nadruk: „IMPROMPTU [/] Pour le Piano [/] Dédié à [/] Mademoiselle [/] CAROLINE DE LOBAU [/] Par [/] F. CHOPIN [/] A. L. [/] Opéra. 29. [I] Prix: 6f. [/] Propriété des Editeurs. [/] PARIS, chez Maurice SCHLESINGER, Editeur, Rue Richelieu, 97 [/] Londres,Wessel & C.o [I] Leipzig chez Breitkopf & Haertel. ”, w prawym dolnym rogu pieczęć wydawcy "Maurice Schlesinger"., Na k. 2v-6r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-9):, s. 2: t. 1-15, s. 3: t. 16-30, s. 4: t. 31-53, s. 5: t. 54-76, s. 6: t. 77-88, s. 7: t. 89-100, s. 8: t. 101-112, s. 9: t. 113-127, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): “CHOPIN. Op: 29 [/] IMPROMPTU.”, Na dolnym marginesie na ss. 2–9 nadruk (footline): „M.S. 2467.”., Na ss. 2, 3, 4, 5, 6, 8 dopiski ołówkowe nieokreśloną ręką (palcowanie, znaki chromatyczne).
-
-
pl-wnifc-mfc--mc-487
-
„N.o2. [/]À MADAME LA BARONNE C. D’IVRY [/] Trois Valses [/] Brillantes [/] pour le [/] PIANO [/] Composées par [/] FRÉD. CHOPIN [/] Œuv. 34.No2 [...]. Druk z płyty, [1839-1842], znak wyd.: "M.S.2716.2" . Pierwsze wydanie francuskie, egzemplarz z naniesieniami rękopiśmiennymi nieokreślonego autorstwa., Na karcie tytułowej nadruk: „N.o2. [/]À MADAME LA BARONNE C. D’IVRY [/] Trois Valses [/] Brillantes [/] pour le [/] PIANO [/] Composées par [/] FRÉD. CHOPIN [/] Œuv. 34.No2. [I] Pr. 6f. [/] Paris, chez Maurice Schlesinger, Rue de Richelieu 97. [/] Leipsig, chez Breitkopf et Hartel [wł. Härtel] [I] Londres,Wessel et C.ie [/] M. S. 2716. [/] Propriété des Editeurs.”, w prawym dolnym rogu pieczęć wydawcy: "Maurice Schlesinger"., Na na k. 2v-6r tekst muzyczny (paginacja oryginalna 2-9):, s. 2: t. 1-14, s. 3 : t. 15-36, s. 4 : t. 37-66, s. 5 : t. 67-92, s. 6 : t. 93-120, s. 7 : t. 121-150, s. 8 : t. 151-179, s. 9 : t. 180-204, Na górnym marginesie na s. 2 nadruk (caption title): “No2 [/]Grande Valse [/] BRILLANTE [/] Pour le PIANO Composée [/] PAR [/] FRÉD_CHOPIN”, Na dolnym marginesie na s. 2 nadruk (footline): „Chopin. 3 Valses Brillantes Op:34. M. S. 2716. 2. Maurice Schlesinger 97 rue Richelieu. »; na ss. 3–8: « M. S. 2716. 2.”; na s. 9: “Chopin 3 Valses Brillantes Op:34. M. S. 2716. 2. Maurice Schlesinger 97 rue Richelieu.”, Na ss. 2, 3, 4, 5, 8, 9 dopiski ołówkowe nieokreśloną ręką (palcowanie).