„TROIS NOCTURNES | Pour Le Piano | DÉDIÉS A [wł.À] | Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | A. L. | Opéra 9.” [...]. Druk z płyty, Maurice Schlesinger, Paryż [1842-43], numer wydawniczy: „M. S. 1287.”. Egzemplarz z dopiskami rękopiśmiennymi Fryderyka Chopina i dedykacją dla Zofii Rosengardt-Zaleskiej, 2 stycznia 1844. Do druku dołączona karta proweniencyjna z wpisem ręką Maryli Bohdany Okńczyc, [I poł. XX w.]., Na przedniej okładzinie obwoluty wpis rękopiśmienny atr. ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej [?]: „annoté par Chopin.”, Na stronie tytulowej nadruk: „TROIS NOCTURNES | Pour Le Piano | DÉDIÉS A [wł. À] [/] Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | A. L.[afont] | Opéra 9. | Prix: 6.f | Propriété des Editeurs. | PARIS, chez Maurice Schlesinger, M.d de Musique, Editeur des Œuv. de Mozart, Rossini, Hummel & c. Rue Richelieu 79 [wł. 97] | Leipzig chez Kistner. | M.S. 1287.”. Pieczęć firmowa „Maurice Schlesinger” w kolorze czarnym, odbita przy dolnej krawędzi po prawej. W górnej części strony tytulowej po prawej ołówkowa dedykacja rękopiśmienna Fryderyka Chopina dla Zofii Rosengardt-Zaleskiej: „Pannie Rozengardt [wł. Rosengardt] | za to że bardzo wielkie dziecko | FCh”, poniżej po lewej atramentem „2 Janvier | 1844.“, ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej [?]., Tekst muzyczny na k. 2v-8r (paginacja oryginalna 2-13):, Nokturn nr 1 na s. 2-5, s. 2 t. 0-20, s. 3 t. 21-43, s. 4 t. 44-67, s. 5 t. 68-85, Nokturn nr 2 na s. 6-7:, s. 6 t. 0-18, s. 7 t. 19-34, Nokturn nr 3 na ss. 8-13:, s. 8 t. 0-27, s. 9 t. 28-56, s. 10 t. 57-87, s. 11 t. 88-111, s. 12 t. 12-137, s. 13 t. 138-167, Na s. 6-7 według paginacji oryginalnej dopiski ołówkowe Fryderyka Chopina dotyczące palcowania (t. 2-4), ozdobników (t. 4-5), frazowania i artykulacji (t. 21-22); na s. 7 wpisany odręcznie wariant końcowej kadencji utworu: koniec kadencji wzbogacony wobec wersji edycyjnej, począwszy od trzynastej grupy szesnastek [transkrypcje figutacji w: W. Fortescue 1981, J-J. Eigeldinger 2010], końcowy takt zastapiony przez arpeggio.