Description
Fryderyk Chopin, „Op. 21. Deuxième concerto en fa mineur” [partia fortepianowa] wyd. w serii „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.”. Druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie [obwoluta 1874, wnętrze zeszytu 1875], znak wydawniczy: „M. S. 1940.”. Z kolekcji Auguste'a Franchomme'a i jego spadkobierców, w tekście muzycznym oł. dopiski., [PL:] drugi koncert f-moll, Na wierzchniej stronie pierwszej karty obwoluty, wewnątrz ozdobnej ramki z ornamentami, tytuł serii wydawniczej: „ÉDITION ORIGINALE [/] OEUVRES COMPLÈTES POUR LE PIANO [/] DE [/] FRÉDÉRIC CHOPIN [/] SEULE ÉDITION AUTHENTIQUE [/] SANS CHANGEMENTS NI ADDITIONS, PUBLIÉE D'APRÈS LES ÉPREUVES CORRIGÉES PAR L'AUTEUR LUI-MÊME.” Poniżej lista utworów Chopina w dwóch kolumnach: op. 1-3 (Polonez op. 3 w układzie na 4 ręce i w układzie na Pf, Vn i Vc), op. 5-11, 13-35, Marche funèbre z Sonaty op. 35 w oddzielnej edycji, Scherzo i Marche funèbre z Sonaty op. 35 w transkrypcji J. Fontany na 4 ręce, op. 36-64 (Tarantela op. 43 dodatkowo w układzie na 4 ręce), op. 65, Deux Mazurkas en lamineur bez nr op.,Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 66,Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc., „Deuxième concerto en fa mineur” w spisie utworów Chopina podkreślone czerwoną kredką., Przy dolnej krawędzi bordiury adres oficyny wydawniczej: „Paris, BRANDUS ET Cie, Éditeurs [/] 103, rue de Richelieu, 103.”, poniżej ramki nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. [|] A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, 20. A PARIS. – 17519-4 [/] Y[ !]XXV.” [numer rejestru w Division de l'Imprimerie et de la Librairie, Ministère de l'Intérieur]., Na s. 4 obwoluty adres oficyny wydawniczej: „Paris, chez BRANDUS et Cie, rue de Richelieu, 103.”, poniżej katalog (reklama) wydawcy:, Lista utworów Chopina: „OEUVRES DE CHOPIN” w trzech kolumnach: op. 1-3 (Rondo op. 1 w układzie na 4 ręce), op. 6-9 (Trio op. 8 w układzie na Pf i Vc [!]), op. 11-17, 20-24, 26-34, 44-50, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na 4 ręce, Grand Duo Concertant bez nr op. w układzie na Pf i Vc, op. 51-56, 59–64; Mazurka élégante z La France Musicale i Trois études z Méthode des Méthodes sklasyfikowane jako op. 65 i 66. [/] Lista utworów S. Hellera: „OEUVRES DE STEPHEN HELLER” w trzech kolumnach, od op. 28 do 81. [/] Lista utworów F. Liszta: „OEUVRES DE LISZT” w trzech kolumnach, od transkrypcji na fortepian Symfonii fantastycznej H. Berlioza do zestawu aranżacji Le Prophète Giacomo Meyerbeera. [/] Lista utworów F. Medelssohna-Bartholdy’ego: „OEUVRES DE MEDELSSOHN-BARTHOLDY” w trzech kolumnach, od op. 1 do wersji na fortepian Ouverture du Songe d’une nuit d’été., Przy dolnej krawędzi nadruk: "IMPRIMERIE CENTRALE DES CHEMINS DE FER. - A CHAIX ET Cie, RUE BERGÈRE, No 20, A PARIS. – 17519-4. [I] V."., K. tyt. z nadrukiem analogicznym jak na wierzchniej stronie obwoluty poza numerem rejestru: „–3693-5. [/] XXXV", opatrzona pieczęcią firmową wydawcy „Brandus & Cie” w kolorze niebieskim., Na k. 2r-19r tekst muzyczny (paginacja oryginalna ss. 1-35):, część I, s. 1 takty 0-30, s. 2 takty 31-62, s. 3 takty 63-90, s. 4 takty 91-107, s. 5 takty 108-123, s. 6 takty 124-143, s. 7 takty 144-158, s. 8 takty 159-178, s. 9 takty 179-212, s. 10 takty 213-229, s. 11 takty 230-244, s. 12 takty 245-268, s. 13 takty 269-289, s. 14 takty 290-305, s. 15 takty 306-323, s. 16 takty 324-348, część II, s. 17 takty 1-25, s. 18 takty 26-42, s. 19 takty 43-61, s. 20 takty 62-77, s. 21 takty 78-97, cz. III, s. 22 takty 0-40, s. 23 takty 41-86, s. 24 takty 87-118, s. 25 takty 119-168, s. 26 takty 169-206, s. 27 takty 207-236, s. 28 takty 237-272, s. 29 takty 273-312, s. 30 takty 313-356, s. 31 takty 357-405, s. 32 takty 406-431, s. 33 takty 432-457, s. 34 takty 458-482, s. 35 takty 483-514, Na górnym marginesie na s. 1 nadruk (caption title): „F.CHOPIN Op: 21.”, przed tekstem muzycznym w pierwszym systemie nadruk (sub-caption): "CONCERTO." Na dolnym marginesie na ss. 1-35 nadruk (footline): „M. S. 1940.” trudno czytelny lub zatarty., Na s. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 19, 21, 23, 32 dopiski ołówkiem (poprawki i uzupełnienia tekstu muzycznego, znaki chromatyczne, palcowanie, dynamika, frazowanie), ręką Auguste’a Franchomme'a [?].