pl-wnifc-mfc--m-967

M/967/1
Sigismond Neukomm, kanon pięciogłosowy „Non omnis moriar” (Wiedeń, 10/11/1814), faksymile autografu zamieszczone w dodatku do „Revue et Gazette musicale de Paris”, tom 11, nr 7, 18/02/1844. Niegdyś własność Fryderyka Chopina., [PL:] Kanon-zagadka 5-głosowy skomponowanyz przeznaczeniem na grobowiec Haydna przez jego ucznia, Sigismonda Neukomma., Odwzorowanie autografu umieszczone w podwójnym prostokątnym obramowaniu, powyżej ramki po stronie recto tytuł pochodzący od wydawcy: „Revue et Gazette Musicale du 18 Février 1844.”., W górnej części karty recto autografu tytuł pochodzący od kompozytora: „Canon énigmatique à 5 parties, sur une | seule ligne, pour être placé sur la tombe | de Jos. Haydn, composé, par son éleve | Sigismond Neukomm.”, poniżej zapis fragmentu chorału gregoriańskiego z tekstem w języku łacińskim „Non om—nis mo—ri-ar” (Nie wszystek umrę - cytat z III Pieśni Horacego „Exegi monumentum aere parennius” - Wybudowałem pomnik trwalszy niż ze spiżu). W obrębie pięciolinii 5-7 adnotacja: „Avant de commencer à déchiffrer ce Canon, | il faut l’ecrire ainsi qu’il suit” i poniżej transkrypcja chorału – zapis w kluczu tenorowym i basowym, z tekstem „Non om----nis mo-ri-ar”., Poniżej rozwiązanie kanonu – dwa systemy po 5 pięciolinii numerowanych „4, 5, 3, 2, 1” po stronie recto i trzy systemy po stronie verso. Pod ostatnią dolną pięciolinią data i sygnatura kompozytora: „Vienne, 10 Nov.[embre] 1814; à 2 heures après minuit Neukomm” [podpis skrócony, nieczytelny]., W lewym górnym rogu karty recto adn. oł. „13”, w lewym dolnym rogu adn. oł. „49”.
M/967/2
Henri-Montan Berton, aria z opery „Montano et Stéphanie”, faksymile autografu (1799) z dedykacją dla François-Adriena Boieldieu (1824), zamieszczone w dodatku do „Revue et Gazette musicale de Paris” tom 8, nr 59, 14/11/1841. Niegdyś własność Fryderyka Chopina., Przy górnej krawędzi karty nagłówek pochodzący od wydawcy: „Revue et Gazette musicale du 14 Novembre 1841.”. Poniżej odwzorowanie odręcznej dedykacji Henri Bertona dla François-Adriena Boieldieu: „Redressant le Génie en ses fougueux Ecarts, | la Critique éclairée est le flambeau des Arts! | la médiocrité la fuit et la redoute, | Le Mérite toujours la recherche et l’Ecoute. | H. Berton | Epitre à Boyeldieu 1824.” oraz zapisu muzycznego: linia melodyczna arii na 6 pięcioliniach nakreślonych odręcznie (tonacja A-dur, Andantino, metrum 3/4), tekst słowny w języku francuskim, incipit: „Qui c’est demain”; na lewym marginesie przed pierwszą pięciolinią „Stephanie”; pod tekstem nutowym, pod ostatnią pięciolinią „H. Berton Montano 1799”., W lewym górnym rogu adn. oł. „N=14”. W lewym dolnym rogu „47”.
M/967/3
Wolfgang Amadeusz Mozart, Sonata fortepianowa D-dur na cztery ręce KV 381 (123a), część II Andante (fragment) (1773-74), faksymile autografu zamieszczone w dodatku do „Revue et Gazette musicale de Paris”, tom 3, numer 39, 25/09/1836. Niegdyś własność Fryderyka Chopina., [PL:] faksymile autografu Mozarta, Na górnym marginesie tytuł pochodzący od wydawcy: „Fac Simile de l’Ecriture de W. A. Mozart”. Odwzorowanie autografu W. A. Mozarta po obu stronach karty. Po stronie recto fragment II części Sonaty fortepianowej D-dur na 4 ręce kV 381 (123a), takty 1–61 partii pierwszego fortepianu, w górnej części karty przy lewej krawędzi adn. oł. „12”., Po stronie verso takty 1‒54 partii drugiego fortepianu. W lewym dolnym rogu adn. oł. „ 50 N”.
M/967/4
Luigi Cherubini, trzy kanony trzygłosowe: „Placido Zefiretto”, „Se voi siete bona”, „Amici che ora”, faksymile autografu zamieszczone w dodatku do „Gazette Musicale de Paris” tom 1, nr 10, 09/03/1834. Niegdyś własność Fryderyka Chopina., [PL:] Kanony 3-głosowe skomponowane i przepisane przez L. Cherubiniego dla drogiego Halevy'ego, [PL:] Suplement do 10 numeru Gazette Musicale de Paris, faksymile autografu Pana Cherubiniego, W górnej części karty nagłówek pochodzący od wydawcy: „Supplément au 10”e Numéro. | GAZETTE MUSICALE DE PARIS. | Fac-similé l’écriture de M”r Chérubini. | 1”re Année, 9 Mars 1834.”, poniżej tytuł pochodzący od kompozytora: „Canono a 3 Voci Composti da L. Cherubini e copiati di sua propria mano per il suo caro Halevy.”; w centrum karty w prostokątnej ramce odwzorowanie rękopisu Luigi Cherubiniego (zapis muzyczny trzech kanonów – linia melodyczna i tekst słowny w języku włoskim):, na pięcioliniach 1-3: „Placido Zefiretto”, tonacja C-dur, Andantino, metrum 2/4, na pięcioliniach 4-5: „Se voi siete bona”, tonacja g-moll, Andante con moto, metrum 2/4, na pięcioliniach 6-9: „Amici che ora” tonacja A-dur, Allegretto, metrum 2/4, W lewym górnym rogu adn. ołówkowa [1?]. Na odwrocie karty, w lewym górnym rogu adn. ołówkowa „N=15”, w prawej dolnej ćwiartce „46”.