Autor nieznany, Figurka Tatara z branką, brąz patynowany, odlew na wosk tracony, cyzelunek, koniec XIX w., Tatar na koniu trzymający kobietę w objęciach., Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Pudełko metalowe z dwunastoma wizytówkami Jerzego Żurawlewa, stal, papier, druk, poł. XX w., Na wieku pudełka przedstawienie japońskiego smoka, na środku głowa ukazana z lewej strony z otwartą paszczą widoczne długie wąsy i łuski wokół, poprawej dalsza część tułowia pokryta łuskami, zawijąjąca się do góry, w lewo i do dołu. Łapy zakończone ostrymi długimi pazurami. Analogiczny smok przedstawiony na bokach pudełka, na przodzie głowa z przednimi łapami, dalej w lewo i do tyłu tułów z ogonem., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Brelok - talizman japoński, tkanina, metal, poł. XX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Filiżanka ze spodkiem, porcelana, szkliwo, złocenia, Manufaktura Porcelany Gardnera, Moskwa, przed 1917., Dwa białe rozkwitnięte kwiaty z zielonym środkiem i dwa pączki kwiatowe na łodyżkach z listkiem, na tle fioletowego kreskowanego cienia. Tło jasnobłękitno-białe, brzeg złocony. Motywy analogiczne dla filiżanki i spodka., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Flakon, szkło pomarańczowe, grawer, Czechosłowacja, przed 1967., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Dwa kieliszki, szkło szlifowane, złocenia, Huta Moser, Karlowe Wary, XX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Flakon, szkło zielone, Huta Moser, Karlowe Wary, ok. 1977., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Budzik podróżny, metal, skaj, złoto, Kienzle, Niemcy, XX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Dwa fotele, drewno dębowe bejcowane, tapicerka, I poł. XIX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Ława cassapanca, drewno dębowe bejcowane, tapicerka, I poł. XIX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Parawan kominkowy, drewno dębowe bejcowane, tkanina, XX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Dwa taborety, drewno dębowe bejcowane, tapicerka, I poł. XIX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Lampa stojąca trzyświecowa, brąz patynowany, metal, tkanina, żywica syntetyczna, XX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Żurawlew, Anna AUTH181
Autor nieznany, Pantalony George Sand z monogramem „AL”, tkanina bawełniana, guziki obciągnięte materiałem, szycie ręczne, haft krzyżykowy, Francja, XIX w.
Gerben Johannes Pool, Klaas Jans de Boer, Łyżwy przypinane, drewno, stal, skóra, Niderlandy, 4. ćw. XIX w. – 1. ćw. XX w., Dwa napisy wygrawerowane na płozach: „G. Pool Warga” oraz „K. J. de Boer | Drachten”., Kolasińska, Iwona AUTH6823
Autor nieznany, Kilim dworski, wełna, len, Pracownia M. Lankosz [?], Kraków, lata 20./30. XX w., Kilim z bukietem kwiatów w wazonie w polu środkowym, motywy kwiatowo-roślinne na bordiurze., Dom Sztuki Antyki Galeria Mirosław Wanat (Kraków) AUTH3623
Autor nieznany, Kilim, wełna, nić lniano-konopna, Warsztaty tkackie w Glinianach lub w Zakopanem, lata 20./30., XX w., Symetryczne motywy geometryczne o charakterze roślinnym., Dom Sztuki Antyki Galeria Mirosław Wanat (Kraków) AUTH3623
Autor nieznany, Kilim, wełna, len, Warsztaty tkackie w Krakowie, lata 20./30. XX w., Niesymetryczne wzory geometryczne różnokolorowe. Dookoła brązowy pas trókątnych ząbków., Dom Sztuki Antyki Galeria Mirosław Wanat (Kraków) AUTH3623
Autor nieznany, Pantalony Georges Sand z rozcięciem, z monogramem „AL”, tkanina bawełniana, koronka bawełniana, szycie ręczne, haft krzyżykowy, Francja, XIX w.
Fortepian skrzydłowy wytwórni Ignace Pleyel & Compie., Paryż, 1848, numer seryjny 14810. Do instrumentu dołączony klucz., Na pokrywie klawiatury prostokątna tabliczka lipowa z wygrawerowanym napisem: „Medailles d’Or 1827, 1834, 1839 et 1844 / Ignace Pleyel & Compie. / Facteur de Pianos / No 20 Rue Rochechouart PARIS”; z lewej strony płyty rezonansowej i na wielu częściach obudowy wybity numer seryjny: „14810”; na listwie zaczepowej atramentem odręcznie: „pour Louise”; na ramie klawiatury z lewej: „SCML / 4837”; pod listwą młotkową z lewej na papierowej wklejce odręcznie ołówkiem: "Peter Jon" [?]; na klawiszu A2 z prawej strony nieczytelna sygnatura ołówkiem, na listwie młotkowej oznaczenia dźwięków oraz odręcznie tuszem: „Bugerelle [?] 1469”; na lewym boku skrzyni wewnątrz wybite: „14810 / PFISTEB”; na mosiężnej ośmiokątnej plakietce przymocowanej do odchylanej części pokrywy skrzyni wygrawerowane: „Ce piano a été pendant deux ans en la possession de | FRÉDÉRICK CHOPIN. | à Paris | d’abord Cour d’Orleans No 9, rue S Lazare, ensuite | rue de Chaillot, 74 et enfin Place Vendôme No 12 | Jusqu’au jour de sa mort | (17 OCTOBRE 1849) | C’est le dernier Instrument qu’il a touché | et sur lequel il a composé”; wewnątrz skrzyni na prawym boku nad strunami lakowa pieczęć z orłem carskim i napisem cyrylicą: „ВАРШАВСКОЙ ТАМОЖ[ЕННЫЙ] ТРАНЗИТ” (prawdopodobnie carskiego urzędu celnego, kiedy w 1850 instrument przywieziono do Polski)., Na spodzie stołu klawiaturowego inskrypcja „44427 MN” (numer inwentarzowy Muzeum Narodowego w Warszawie)., Muzeum Narodowe (Warszawa) GETTY:500312755, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Zegar ścienny należący prawdopodobnie do rodziny Skarbków, mechanizm zegara, szkło, drewno bejcowane, inkrustacje, alabaster, emalia, brąz, I poł. XIX w., Okęcka, Zofia AUTH6536, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Szklanka dekorowana do picia wód mineralnych z Mariańskich Łaźni, szkło rozalinowe, Czechy lub Śląsk, I poł. XIX w., W owalach transparentnych wygrawerowane kształty budynków, zapewne widoki z uzdrowiska z napisami., Společnost Fryderyka Chopina v České republice (Mariańskie Łaźnie) AUTH93, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kantorek w stylu empire, drewno sosnowe i mahoniowe, brąz, skóra, XIX w., Henryk Ciechomski AUTH138, Krystyna Gołębiewska AUTH198, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Lustro z obramieniem roślinnym należące do Fryderyka Chopina, lustro, miedź posrebrzana, drewno, I poł. XIX w., Lustro w obramieniu zdobionym motywami roślinnymi., Chromińska, Zofia AUTH5995, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Berżera, drewno, farba, tapicerka, Francja, I poł. XIX w., Instytut Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH826, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek do picia wód mineralnych Wiktora Magnusa, szkło, grawerowanie, przed 1912., Milcarz, Zofia AUTH5457, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek ozdobny do picia wód mineralnych z Dusznik-Zdroju, szkło, złocenia, XIX w., Liście dębu i inne motywy roślinne., Milcarz, Zofia AUTH5457, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Danuta Kwapiszewska, Kompozycja „Fantasie-Impromptus [sic!] Fryderyka Chopina. Tancerka", gips patynowany, tworzywo sztuczne, Warszawa, 1974., Rzeźba przedstawia tancerkę w pozie tańca klasycznego. Głowa nieco odchylona do tyłu w lewo, prawa ręka wyciągnięta do boku w drugiej pozycji, lewa uniesiona nad głową, wygięta w łuk w trzeciej pozycji. Tancerka ubrana jest w długą, rozkoloszowaną suknię., Desa (Warszawa) AUTH2133, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Trzy spinki do gorsu należące do Fryderyka Chopina z dokumentacją, złoto, papier, atrament, I poł. XIX w., 14/10/1926., Chopin, Fryderyk Franciszek AUTH49, Ciechomska, Maria Izabela AUTH150, Jędrzejewiczowa, Ludwika AUTH69, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Łukowicz, Marek AUTH152, Łukowicz, Tomasz AUTH153
Autor nieznany, Spodek do filiżanki, z której Chopin pił czekoladę u Czartoryskich w Paryżu, porcelana malowana, złoto, Manufaktura Ludwigsburg, Niemcy, 1765–1770., Para w stroju z epoki stoi pośród roślinności. On pochylając się ku kobiecie wskazuje prawą wyprostowaną dłonią coś przed nimi. Wokół krzewy, drzewo. Ponadto pojedyncze kwiaty na łodyżkach., Mikuli, Henryk Antoni AUTH6535, Mikuli, Karol AUTH236, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Spódniczka i gorsecik z dworskiego stroju krakowskiego Ludwiki Jędrzejewiczówny, tkanina, I poł. XIX w., Muzeum Narodowe w Warszawie AUTH6466, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
L. & C. Hardtmuth, Ołówek Fryderyka Chopina z notesu, drewno, grafit, kość, Wiedeń, przed 1848 [?]., Chopin, Fryderyk Franciszek AUTH49, Harasiewicz, Adam AUTH162, Hedley, Arthur AUTH126, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina AUTH17
Autor nieznany, Zegar ścienny należący prawdopodobnie do rodziny Skarbków, mechanizm zegara, szkło, drewno bejcowane, inkrustacje, marmur, emalia, brąz, I poł. XIX w., Okęcka, Zofia AUTH6536, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Fajka ofiarowana przez Fryderyka Chopina Józefowi Dobronokiemu z dokumentem, heban, kość słoniowa, srebro, drewno, papier, atrament, przed 1830., Dobronoki, Józef AUTH147, Instytut Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH826, Smólski, Karol AUTH148, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Bransoleta z kameą przedstawiającą profil Fryderyka Chopina na podstawie medalionu Jean-François-Antoine'a Bovy’ego z 1837, brąz, koral, emalia, po 1849., Na środku biała kamea, na której plaskorzeźbiony lewy profil Fryderyka Chopina, wokół ornament roślinny liści wawrzynu po prawej i owoców dębu [?] po lewej, po bokach po trzy ogniwa wypełnione niebieską emalią, na zmianę z ogniwami w kształcie prostej gałązki wawrzynu. Na polach emaliowanych napisy i zapisy nutowe z nazwami utworów., Instytut Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH826, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek ozdobny do picia wód mineralnych z Mariańskich Łaźni, szkło grawerowane, I poł. XIX w., Plakiety z przedstawieniami budynków otoczone ornamentem roślinnym., Municipal Museum Mariánské Lázně AUTH6537, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek do picia wód mineralnych z profilem Fryderyka Chopina z Dusznik-Zdroju, szkło, złocenie, Polska, 1961., Zarys lewego profilu Fryderyka Chopina w kolorze czarnym, przed nim w kolorze złotym gałązka wawrzynu, niżej podpis. Brzeg wykończony paskiem w kolorze złotym., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Breloczek w kształcie beczułki z inicjałami „FC” z uchwytem do zawieszenia, odlew złota grawerowany, pudełko tekturowe, I poł. XIX w., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Święcka, Hanna AUTH134
Autor nieznany, Kubek do picia wód mineralnych w Mariańskich Łaźniach, szkło grawerowane, I poł. XIX w., Sześć okrągłych plakiet, na nich przedstawionych pięć różnych budynków, powyżej podpis. U góry ornament wici roślinnej., Společnost Fryderyka Chopina v České republice (Mariańskie Łaźnie) AUTH93, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek dekorowany do picia wód mineralnych z Mariańskich Łaźni, szkło lazurowane rubinem, szlifowane, grawerowane, I poł. XIX w., Na czerwonym tle grawer przedstawiający budynek w otoczeniu zieleni, poniżej napis. Dookoła przedstawienia cienka linia ramki., Společnost Fryderyka Chopina v České republice (Mariańskie Łaźnie) AUTH93, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Szklanka dekorowana do picia wód mineralnych z Mariańskich Łaźni, szkło rozalinowe, Czechy lub Śląsk, I poł. XIX w., W owalach transparentnych wygrawerowane kształty budynków, zapewne widoki z uzdrowiska z napisami., Společnost Fryderyka Chopina v České republice (Mariańskie Łaźnie) AUTH93, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, Kubek do picia wód mineralnych z Mariańskich Łaźni, porcelana ze złoceniami, Czechy, 1960., Schematyczne przedstawienie drzew iglastych i liściastych wokół napisu oraz liniowo zaznaczony schemat budynku., Společnost Fryderyka Chopina v České republice (Mariańskie Łaźnie) AUTH93, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Fortepian skrzydłowy wytwórni Ignace Pleyel & Compie., Paryż, 1848, numer seryjny 14810. Do instrumentu dołączony klucz., Na pokrywie klawiatury prostokątna tabliczka lipowa z wygrawerowanym napisem: „Medailles d’Or 1827, 1834, 1839 et 1844 / Ignace Pleyel & Compie. / Facteur de Pianos / No 20 Rue Rochechouart PARIS”; z lewej strony płyty rezonansowej i na wielu częściach obudowy wybity numer seryjny: „14810”; na listwie zaczepowej atramentem odręcznie: „pour Louise”; na ramie klawiatury z lewej: „SCML / 4837”; pod listwą młotkową z lewej na papierowej wklejce odręcznie ołówkiem: "Peter Jon" [?]; na klawiszu A2 z prawej strony nieczytelna sygnatura ołówkiem, na listwie młotkowej oznaczenia dźwięków oraz odręcznie tuszem: „Bugerelle [?] 1469”; na lewym boku skrzyni wewnątrz wybite: „14810 / PFISTEB”; na mosiężnej ośmiokątnej plakietce przymocowanej do odchylanej części pokrywy skrzyni wygrawerowane: „Ce piano a été pendant deux ans en la possession de | FRÉDÉRICK CHOPIN. | à Paris | d’abord Cour d’Orleans No 9, rue S Lazare, ensuite | rue de Chaillot, 74 et enfin Place Vendôme No 12 | Jusqu’au jour de sa mort | (17 OCTOBRE 1849) | C’est le dernier Instrument qu’il a touché | et sur lequel il a composé”; wewnątrz skrzyni na prawym boku nad strunami lakowa pieczęć z orłem carskim i napisem cyrylicą: „ВАРШАВСКОЙ ТАМОЖ[ЕННЫЙ] ТРАНЗИТ” (prawdopodobnie carskiego urzędu celnego, kiedy w 1850 instrument przywieziono do Polski)., Na spodzie stołu klawiaturowego inskrypcja „44427 MN” (numer inwentarzowy Muzeum Narodowego w Warszawie)., Muzeum Narodowe (Warszawa) GETTY:500312755, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, George Sand (haft), Serweta Fryderyka Chopina z wyhaftowanym czerwonym monogramem „FC”, tkanina o adamaszkowym splocie, haft bawełnianą nicią, II ćw. XIX w., Chopin, Fryderyk Franciszek AUTH49, Dudevant, Solange AUTH165, George Sand AUTH84, Lauth-Sand, Aurore AUTH74, Smeets, Georges-André AUTH166, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Autor nieznany, George Sand (haft), Serwetka Fryderyka Chopina z monogramem „FC”, adamaszek, nitka bawełniania, Nohant, 1820-1847., Chopin, Fryderyk Franciszek AUTH49, Dudevant, Solange AUTH165, Lauth-Sand, Aurore AUTH74, Sand, George AUTH84, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
Opakowanie do kosmyka włosów Fryderyka Chopina. Na odwrociu fragment napisu brązowym atramentem ręką Ludwiki Jędrzejewiczowej: "[Fryde]ryka przed [zaba]lsamowaniem"., Kobylańska, Krystyna AUTH203
Włodzimierz Finke, „Nokturn. Widzę Muzykę”, asamblaż na dykcie, Łódź, 2016., Kompozycja abstrakcyjna podzielona na sześć równych pól prostokątnych. Na każdej analogiczny zarys kompozycji zbliżony kształtem do grających na klawiaturze dłoni po prawej i lewej stronie., Finke, Włodzimierz AUTH1803
Serwis do kawy (herbaty) składający się z trzynastu elementów, porcelana ręcznie malowana, XIX w., Serwis porcelanowy do kawy lub herbaty, składający się z imbryka (z pokrywką), cukiernicy (z uszkodzoną pokrywką), mlecznika oraz czterech filiżanek i czterech talerzyków. Na dekorację serwisu składają się kwiaty i złoty ornament.
Autor nieznany, Pudełeczko na cukierki z wizerunkiem bawiącego się kotka na wieczku, należące do Fryderyka Chopina, tektura introligowana, dekoracje malarskie, złocenia, I poł. XIX w., Na wierzchu wieczka: na zielonym kocyku lub podeście, kotek ukazany z lewego boku bawiący się kłębkiem, sznurkiem i doczepioną do niego zabawką (przypominającą czerwoną paprykę z zakręconym czubkiem). Na boku pas z motywem łodyg kwiatów z liśćmi., Bichniewiczówna, Maria AUTH54, Chopin, Fryderyk Franciszek AUTH49, Jędrzejewicz, Fryderyk Bolesław AUTH146, Jędrzejewiczowa, Ludwika AUTH69, Porębska, Krystyna AUTH61
Autor nieznany, Papierośnica z wizerunkiem Fryderyka Chopina według portretu Ary Scheffera z 1847, stal lub brąz [?], grawerunek, b.d., Popiersie Fryderyka Chopina według obrazu Ary Scheffera, otoczone ramką prostokątną.
Athanase Elysée Bourdin, Zegar podróżny typu kareciak (pendulette de voyage) należący do Fryderyka Chopina, odlew mosiężny, szkło, nie przed 1840., Gołębiewska, Krystyna AUTH198
Autor nieznany, Przycisk do papieru z herbem Świat należący do Fryderyka Chopina, odlew mosiężny, I poł. XIX w., Na górze przycisku herb Świat: na polu szrafowanym w pionowe pasy (znak graficzny Czerwieni), jabłko królewskie, hełm zamknięty, przedstawiony na wprost, zwieńczony koroną., Gołębiewska, Krystyna AUTH198
Wytwórca nieznany, Fragment obramienia należącej do Fryderyka Chopina szafki w stylu Boulle’a z ornamentem roślinnym, odlew mosiężny, I poł. XIX w., Ornament roślinny liści zapewne akantu w układzie kielichowym, na prostym profilu., Gołębiewska, Krystyna AUTH198
Autor nieznany, Dzwonek w formie figurki Hoteia typu chinoiserie należący do Fryderyka Chopina, odlew brązowy patynowany, I poł. XIX w., Formie przysadzistej postaci w ujęciu do bioder. Twarz okrągła, mocno pomarszczona, układ szeroko rozstawionych oczu o rysach azjatyckich, zadarty nos, wydatne usta rozchylone, widoczne zęby. Uszy duże, nienaturalnie wydłużone, sięgające od wysokości oczu do podbródka. Włosy tylko na czubku głowy, w kucyku. Ubrany w koszulę i płaszcz z brzegami wykończonymi falbaną i długimi szerokimi rękawami, z tyłu trójkątny kołnierz lub kaptur. Dłonie opiera z dwóch stron na wydatnym, okrągłym brzuchu., Gołębiewska, Krystyna AUTH198
Włodzimierz Finke, „Nokturn 1 w/g Fryderyka Chopina. Widzę muzykę”, asamblaż na dykcie, Łódź, 2016., Kompozycja trójwymiarowa w kolorystyce złotej ochry, czerni i bieli. Na środku prostopadłościany w różnych kolorach, głównie czarno-białe ułożone w rzędy jeden pod drugim, przypominają klawiatury., Finke, Włodzimierz AUTH1803
Włodzimierz Finke, „Nokturn w/g Fryderyka Chopina II - Widzę muzykę”, asamblaż na dykcie, Łódź, 2016., Kompozycja trójwymiarowa w kolorystyce szarości, złotej ochry, czerni i bieli. Na środku szare i wzdłuż prawej krawędzi czarno-białe prostopadłościany ułożone jeden pod drugim (dwa szare obok poza pionem rzędu), przypominają klawiatury., Finke, Włodzimierz AUTH1803
Włodzimierz Finke, „Widzę muzykę" z cyklu „Połamane", „Złote bandaże – kondycja Fryderyka Chopina", asamblaż na dykcie, Łódź, 2016., Kompozycja abstrakcyjna w kolorystyce czerwieni z elementami błękitu, szarości i zieleni w drewnianej ramie. W prawym górnym rogu niewielkich rozmiarów figura Fryderyka Chopina z prawego profilu, w ujęciu do pasa, owinięta w bandaże., Finke, Włodzimierz AUTH1803
Władysław Derewecki, Bransoleta z wizerunkiem Fryderyka Chopina i reprodukcjami fragmentów jego kompozycji wzorowana na bransolecie Ludwiki Jędrzejewiczówny, metal, trawienie, posrebrzenie, Warszawa, 1949., Na największej plakiecie głowa Fryderyka Chopina (lewy profil) na podstawie medalionu Jean-François-Antoine Bovy’ego z 1837 roku. Na pozostałych plakietach fragmenty pięciu jego kompozycji (tytuł po francusku i zapis nutowy) oraz dedykacja wersalikami: "W setną / rocznicę zgonu / F. Chopina / Żonie mojej / 17.X.1949.". Kolejność plakiet (licząc od plakiety z portretem, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara): Prélude, Mazurka, dedykacja, Berceuse, Etude, Nocturne. Łączenia między plakietami w formie stylizowanych kłosów., Falkowska, Ewa Dorota AUTH4471
Elżbieta Wodała, „Emilka Chopin” z cyklu „Liściaki”, zasuszone części roślin, farba emulsyjna, klej, papier, Wrocław, 2018., Postać Emilii Chopin, siostry Fryderyka, wyklejona z zasuszonych części roślin:, - twarz – fragment płatka róży;, - fryzura – fragmenty czarnego tulipana strzępiastego;, - kapelusik – kwiaty orlika wachlarzowatego;, - bluzka – kwiatki gipsówki wiechowatej;, - spódnica - kwiaty dyni;, - kremowe fałdy w spódnicy - fragmenty kielicha otaczającego owoc miechunki rozdętej;, - kropeczki na spódnicy – młode owoce bzu czarnego;, - pelerynka, rękawiczki i buciki – fragmenty kwiatów orlika zwyczajnego;, - parasolka - liście łubinu;, - falbanka przy parasolce - kwiat werbeny ogrodowej;, - rączka od parasolki – fragment wąsa czepnego pachnącego groszku;, - torebka – górna część owocu makówki polnej;, - pasek od torebki - fragmenty wąsa czepnego pachnącego groszku;, - ornament otaczający postać – kwiaty werbeny ogrodowej., Portretowana w pozycji stojącej, z głową pochyloną w dół, w kierunku lewego ramienia, oczy zamknięte. W lewej ręce trzyma okrągłą torebkę, w prawej - zamkniętą parasolkę skierowaną ku dołowi, wzdłuż tułowia. Wokół postaci ornament z 13-u kwiatów werbeny ogrodowej ułożonych w owal., Wodała, Elżbieta AUTH3669
Dwie figurki w tureckich ubiorach męskich wykonanych przez George Sand [do teatru lalek Maurice'a Sanda ?], tkanina, nici, koraliki, Francja, 3. ćw. XIX w., Figurki w tradycyjnych tureckich ubiorach męskich z teatru lalek Maurice'a Sanda.
Autor nieznany, Fragment sukni wyszywanej koralikami, tkanina wełniana, taśma pasmanteryjna aksamitna, koraliki szklane, szycie ręczne, aplikowanie, Francja, XIX w.