Dwa szkice kompozycji przypisywanych Fryderykowi Chopinowi, rękopisy [George Sand?], [Solange Dudevant?], [Nohant?], [przed 22/03/1845]., [PL:] Preludium numer 3 na flet harmoniczny, [PL:] Andantino numer 5, Zapis nutowy w górnej części strony recto wąskiej kartki papieru, strona verso niezapisana. Pięciolinie (łącznie 4) nakreślone odręcznie ołówkiem, przebiegają przez całą szerokość kartki. Klucze, znaki przykluczowe i metrum wpisane odręcznie, inną ręką [?] tytuły i oznaczenia wykonawcze dotyczące układu tekstu muzycznego., Na pięcioliniach 1-2 krótki utwór w formie ABA (8 + 4 + 8 taktów), w tonacji F-dur . Nad tekstem nutowym tytuł: "Prelude N. 3. un [?] Harmonie [?] flûte." (na flet harmoniczny?) [/] Andan.[te] anim.[ato]. Metrum 2/4, zapis w układzie 3-głosowym - dwa górne głosy w tercjach równoległych, dolny głos - podstawa basowa. Powrót części A oznaczony przy pomocy oznaczeń słownych: "Da capo dal [/] Segno al fine" nad podwójną kreską taktową po 12 takcie, "Fine" nad podwójną kreską taktową po 8 takcie. Nad piątym taktem słowo nieczytelne (orgue?). Oznaczenia dynamiczne graficzne (cresc. i dim.) w t. 1-8., Na pięcioliniach 3-4 krótki utwór w formie ABA (8 + 4 + 8 taktów), niedopracowany pod względem harmonicznym i układu głosów. Nad tekstem nutowym tytuł "Andantino N. 5.". Metrum 3/4. Poniżej 11 i 12 taktu słowne oznaczenie repetycji części A: "D[.[a] C.[apo] al segno [/] dal fine". Pomiędzy czwartym i piątym taktem (nad tekstem nutowym) słowo nieczytelne., W połowie wysokości karty wpisany ołówkiem numer inwentarzowy Muzeum Narodowego: "146525/MN [/] 2a"., Po stronie verso w górnej części karty dwie pieczątki okrągłe Muz.[eum] Narod.[owe] Warsz.[awa], umieszczone ponad sobą w linii pionowej. W dolnej części karty po środku pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa" doklejona na pasku papieru łącznie z oł. sygnaturą M/202; widoczne przebicia atramentowe.