druki nie-chopinowskie

pl-wnifc-mfc--m-1445
Józef Elsner,„REQUIEM | MUSICIS CONCEPTUM NUMERIS | ac Piissimis Votis | DEDICATUM | Manibus | MAXIMI IMPERATORUM | ALEXANDRI I. | Autocratoris Totius Imperii Rossiaci et Regis Poloniae | Clementissimi [...]” [ Requiem c-moll op. 42] na 3-głosowy chór męski i zespół instrumentalny, druk, A.[ntoni] Brzezina, Warszawa, [1826]., [PL:] Msza żałobna c-moll op. 42, [PL:] Uroczysta Msza święta żałobna poświęcona Aleksandrowi I, łaskawie panującemu cesarzowi Imperium Rosyjskiego i królowi Polski, Na przedniej okładce pełniącej funkcję karty tytułowej ozdobna winieta z nadrukiem: „REQUIEM | MUSICIS CONCEPTUM NUMERIS | ac Piissimis Votis | DEDICATUM | Manibus | MAXIMI IMPERATORUM | ALEXANDRI I. | Autocratoris Totius Imperii Rossiaci et Regis Poloniae | Clementissimi | a | JOSEPHO ELSNER | Profesore Musices in Umniversitate Regis Varsaviensi et Rectae Conservatorii musici | Cantatum in Ecclesia Confessionis Augustance Varsaviensi | Dirigente chorum D. GAWUREK | Varsoviae | apud a Brzezina | Putulewicz Sculp.t” W prawym górnym rogu adnotacja ołówkowa „Krystyna Kobylańska | tel. 646-65”., Tekst muzyczny na ss. 2-41, partytura. Obsada: chór - 3 głosy wokalne (2 tenory i bas), zespół instrumentalny: 2 wiolonczele naprzemiennie z violone (viola da gamba), 2 fagoty, kontrabas, 3 puzony, 2 trąbki, 2 rogi, kotły. Obsada instrumentów dętych blaszanych zmienna w przebiegu utworu, w Requiem aeternam zanotowana tylko linia melodyczna instrumentów dętych blaszanych, bez podania składu instrumentalnego., Ss. 2-5 [Introitus] Requiem aeternam, Adagio; ss. 6-17 [Sequentia] Dies Ihre, Allegro moderato; s. 18-20 [Sequentia] Lacrimosa, Andante, ss. 21-29 [Offertorium] Domine Jesu Christe, Andante con moto, ss. 30-31 Sanctus, Andante, ss. 32-35 Benedictus, Andantino, ss. 35-37 Agnus Dei, Adagio, ss. 38-40 [Communio] Lux aeterna, Andante., Felistak, Aleksander AUTH6552, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-1447
„COLLECTION COMPLÈTE | DES ŒUVRES | Composés pour le | Piano-Forte | PAR | CH. M. DE WEBER | très humblement dédiée à | Son Altesse Royale | LOUIS X Grand Duc DE HESSE | PAR L’ÉDITEUR”, druk z płyty, trzy tomy współoprawne, Maurice Schlesinger, Paryż, [1828-1836]. Egzemplarz z odręczną dedykacją wydawcy dla Fryderyka Chopina [ok. 1836]., [PL:] Carl Maria Weber, Dzieła wszystkie na fortepian dedykowane z pokorą Jego Wysokości Ludwikowi I, Wielkiemu Księciu Hesji, Oprawa oryginalna. Przednia i tylna okładzina pokryta skórą w kolorze ciemnozielonym, grzbiet i narożniki czarne. Grzbiet pięciopolowy z czterema wypukłymi zwięzami, w drugim polu złocony napis: „WEBER | – | PIANO”, przy dolnej krawędzi grzbietu złocony monogram „F C” [Fryderyk Chopin]. Wyklejki z papieru marmurkowego w odcieniach beżu i brązu., W lewym górnym rogu luźnej karty wyklejkowej przedniej verso adn. atr.: „Souvenir très affectueux | à mon ami Victor Gille | [podpis nieczytelny] | 2 Mai 1916.”., W prawym górnym rogu karty 1 recto adn. oł. „Coll SB 1/75” [?]., Na karcie 1 verso przedstawienie graficzne: Jean Marie Joseph Bove według rysunku Zoelnera, Portret Carla Marii Webera, litografia, popiersie ¾ w lewo, pod przedstawieniem napis: „C.es MARIE DE WEBER.”, poniżej po prawej faksymile podpisu Webera: „Carl Maria von Weber”., Karta 2 recto – tytułowa dla całości, z ozdobną winietą. Nadruk: „COLLECTION COMPLÈTE | DES ŒUVRES | Composés pour le | Piano-Forte | PAR | CH. M. DE WEBER | très humblement dédiée à | Son Altesse Royale | LOUIS X Grand Duc DE HESSE | PAR L’ÉDITEUR. | PARIS, Chez Maurice SCHLESINGER, M.d de Musique du ROI, Editeur des Œuvres de Mozart, Rossini, Hummel, Moscheles, &c, | Rue de Richelieu, N.o 97 [/] BERLIN, Chez A. M. SCHLESINGER, Libraire et Editeur de Musique.” Poniżej adn oł.: „1828/29” (przypuszczalna data pierwszej edycji „Collection complète”)., W prawym górnym rogu adn. atr. „offert a [właść. à] son ami F. Chopin | par l’Editeur”, Karta 3 verso – tytułowa dla pierwszego tomu, z ozdobną winietą. Nadruk: „Collection Complète | des Œuvres Composés | Pour le Piano-Forte | PAR | CHARLES MARIE DE WEBER. | 1.re Livrasion. [I] Variations.”, poniżej incipity utworów zawartych w tomie, opatrzone numerem strony według paginacji oryginalnej sztychowanej, w kolejności jak poniżej (kolejność incipitów odpowiada kolejności utworów):, s. 1: „VARIATIONS BRILLANTES | Sur un Thème original Op. 1.” [nr wyd. M.S. 800] [właść. op. 2], s. 8: „VARIATIONS | Sur un Air de Castor et Pollux. Op. 5.” [nr wyd. M.S. 801], s. 17: „SEPT VARIATIONS | Sur l’air: Vien qua Dorina bella Op. 7.” [nr wyd. M.S. 115], s. 28: „THÈME ORIGINAL VARIÉ. Op. 22.” [nr wyd. M.S. 803], s. 38: „ROMANCE DE JOSEPH VARIEE | Op. 28.” [nr wyd. M.S. 804], s. 51: „AIR RUSSE VARIÉ” | Op. 40.” [nr wyd. M.S.805], s. 66: „VARIATIONS BRILLANTES | Sur un Air de Preciosa Op. 55.” [nr wyd. M.S. 806], s. 73: „VALSES BRILLANTES.” [nr wyd. M.S. 809], Ponad dolną krawędzią odcisku płyty nadruk: „A Paris, chez Maurice SCHLESINGER M.d de Musique du Roi, Rue de Richelieu N.o 97. | (Nota:) Chaque Ouvrage se vend séparément le prix indiqué ci-dessus.| Edition gravee par M.lle ALEXANDRINE LARD.”., Karta 4 recto – tytułowa dla drugiego i trzeciego tomu, z ozdobną winietą. Nadruk: „Collection Complète | des Œuvres Composés | Pour le Piano-Forte | PAR | CHARLES MARIE DE WEBER. | Sonates & Rondeaux | 2me & 3me Livraison”, poniżej incipity utworów zawartych w tomach, opatrzone numerem strony według paginacji oryginalnej sztychowanej, w kolejności jak poniżej (kolejność incipitów nie odpowiada kolejności utworów):, s. 142: „GRANDE SONATE. | Op: 24.” [nr wyd. M.S. 834], s. 172: GRANDE SONATE. | Op: 39.” [nr wyd. M.S. 835], s. 82: GRANDE POLONAISE. | Op: 50.” [nr wyd. M.S. 119] [właść. op. 21], s. 91: INVITATION À LA VALSE. | Op: 65.” [nr wyd. M.S. 6], s. 101: SECONDE POLONAISE BRILLANTE. | Op: 72.” [nr wyd. M.S. 807], s. 200: „GRANDE SONATE, | Op: 49.” [nr wyd. M.S. 821], s. 225: „SONATE | Op: 70.” [nr wyd. M.S. 823], s.109: „MOMENTO CAPRICCIOSO. | Op: 12.” [nr wyd. M.S. 802], s.116: „RONDEAU BRILLANT. | Op: 62.” [nr wyd. M.S. 37], s.129: „ALLEGRO DI BRAVURA” [nr wyd. M.S. 808], Ponad dolną krawędzią odcisku płyty nadruk: „A Paris, chez Maurice SCHLESINGER M.d de Musique du Roi, Rue de Richelieu N.o 97. | (Nota:) Chaque Ouvrage se vend séparément le prix indiqué ci-dessus.| AVIS: Les Livraisons 1, 2 et 3 forment le tome 1.r de la Colection de Weber: en placant les oeuvres suivant pagination indiquee.”., Na kartach 5r, 10r, 14r, 21r, 27r, 34r, 42r, 46r karty tytułowe poszczególnych zeszytów wydawniczych pierwszego tomu, z ozdobnymi winietami., Na kartach 51r, 56r, 62r, 67r, 72r, 79r, 87r, 102r, 117r, 132r karty tytułowe poszczególnych zeszytów wydawniczych drugiego i trzeciego tomu, z ozdobnymi winietami., Na kartach 146-172 dołączone zeszyty wydawnicze spoza wydawnictwa „Collection Complète”:, k.146-159: „Concert Stuck | MORCEAU […] Op: 79.”, Prilipp, [nr wyd. C.P. (362) et C.IE], k. 160-172: DEUX | DIVERTISSEMENTS […] A QUATRE MAINS”, Societe pour le Publication de Musique Classique et Moderne [nr wyd. M.S.978], H. Baron Music AUTH6590, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-1661
„THE OXFORD ORIGINAL EDITION OF | FRÉDÉRIC CHOPIN | Edited from the original | edition and the manuscripts by [...] | EDOUARD GANCHE […] SONATES […]”, Oxford University Press, London-New York-Leipzig, [1932]. Karta tytułowa z odręczną adnotacją Ignacego Jana Paderewskiego „Przejrzane i aprobowane | I[gnacy] J[an] Paderewski”, [1932-1941]., [PL:] Edycja dzieł Fryderyka Chopina pod redakcją Edouarda Ganche'a na podstawie pierwodruków i autografów. Sonaty., [PL:] Edycja dzieł Fryderyka Chopina pod redakcją Edouarda Ganche'a na podstawie pierwodruków i autografów. Sonaty., [PL:] Edycja dzieł Fryderyka Chopina pod redakcją Edouarda Ganche'a na podstawie pierwodruków i autografów. Sonaty., W centrum karty nadruk: „THE OXFORD ORIGINAL EDITION OF | FRÉDÉRIC CHOPIN | Edited from the original | edition and the manuscripts by | Publiée d’après l édition oryginale | et les manuscrits par | […] Nach den Manuscripten und Orig- | inal Ausgaben, herausgegeben von | EDOUARD GANCHE | Président de la Société Frédéric Chopin à Paris | SONATES”. Poniżej wpis odręczny czerwoną kredką, ukosem: „Przejrzane i aprobowane | I[gnacy] J[an] Paderewski”. W dolnej części karty nadruk: „OXFORD UNIVERSITY PRESS |Amen House |Warwick Squere | London E. C. 4 | New York: Carl Fischer Inc. | Leipzig: Friedrich Hofmeister”., W prawym górnym rogu odbita pieczęć okrągła, fioletowa, tusz otok: „Instytut Fryderyka Chopina”, w polu wpisany odręcznie numer 517, obok odbity numer 574. Przy dolnej krawędzi w środku odbita pieczęć okrągła fioletowa, otok: „Zbiory Stowarzyszenia * IFC”, pole: „IFC”., Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-2450
Wolfgang Amadeusz Mozart, „TITUS” [„La Clemenza di Tito” kV 621] (1791), wyciąg fortepianowy, Leo’s Verlagshandlung, Berlin, ok. 1840. Niegdyś własność Marii Wodzińskiej [?]., [PL:] Tytus [Łaskawość Tytusa, kV 621], Na licu przedniej okładziny oryginalnej oprawy w centrum wytłoczony złocony napis „TITUS.”, w prawym dolnym rogu inicjały „M. W.” [Maria Wodzińska?]. Do wyklejki konserwatorskiej przedniej okładziny doklejona koperta z wizytówką Aleksandra Gąssowskiego. Na wizytówce nadruk: „ALEKSANDER GĄSSOWSKI | AKTOR-REŻYSER | ul Warecka 1 m. 12 | 00-034 Warszawa | Mini Muzeum | Teatralne | Tel. 27 47 64”, wpis odręczny atramentem: „Czcigodnemu Jubilatowi Red. Jerzemu | Waldorfowi z życzeniami Stu lat Ży- | cia, ten skromny eksponat z | mag.[azynu] „Mini-muzeum” ofiaruje | 5/V/80 r Al.[eksander] Gąssowski”. Do trzeciej karty konserwatorskiej przedniej doklejona karta z dedykacją rękopiśmienną atramentem (karta recto): „Aleksandrowi Gąssowskiemu, Drogiemu Przyjacielowi, | z okazji 35-lecia Jego pracy scenicznej, ofiaruję | pamiątkę tę po Marii Wodzińskiej otrzymaną przeze | mnie w spadku po prababce mej (u której | rodziców w Śmiełowie przebywał Adam Mic- | kiewicz przed swym wyjazdem do Francji) – | Bielsko, dnia 24 kwietnia 1965 r. | Zdzisław Bronisz-Wieniawa”. Do czwartej karty konserwatorskiej przedniej doklejona karta z dedykacją rękopiśmienną atramentem (karta verso): „Aleksandrowi Gąssowskiemu, Drogiemu Przy- | jacielowi ofiaruję pamiątkę tę – ongiś własność Marii Wodzińskiej – przekazaną mi w spadku po | mej prababce Otylii Gorzeńskiej, z którą wiąże się | wspomnienie o pobycie Adama Mickiewicza w domu | jej rodziców w Śmiełowie. | Bielsko, dn. 24.IV. 65 r. | Zdzisław Bronisz”., Strona tytułowa z ozdobną winietą według G. Böhmera: w rogach prostokątnej ramki ornamenty roślinne, przy krawędziach sceny figuralne powiązane z treścią opery. W centrum nadruk: „TITUS. | Oper in 2 Aufzügen | von | W. A. MOZART.”, w dolnej części po lewej: „Vollständiger | Clavier Auszug.”, po prawej „Stereotyp Ausgabe.”, przy dolnej krawędzi: „Berlin, Leo’s Verlagshandlung.”. Na odwrocie dedykacja rękopiśmienna o treści częściowo nieczytelnej z powodu kleksów atramentowych: „Pamiątkę tę po Marii Wodzińskiej | [fragment nieczytelny] | u którego przebywał w Śmiełowie | Adam Mickiewicz przed swym wyjazdem do Francji | Zygmunt Bronisz-Wieniawa”., Na s. 1-88 według paginacji oryginalnej tekst muzyczny opery; partia orkiestry w wyciągu fortepianowym. Tekst libretta w języku niemieckim i włoskim zapisany pod partiami wokalnymi. W prawym górnym rogu s. 44 dopisek ołówkiem „Witellia”. Na s. 89 spis treści (obsada i wykaz partii solowych, zespołowych i chóralnych)., Bronisz herbu Wieniawa, Tekla Eleonora AUTH5347, Bronisz herbu Wieniawa, Zdzisław AUTH5074, Bronisz herbu Wieniawa, Zygmunt AUTH5209, Gorzeńska herbu Nałęcz, Otolia AUTH5346, Gąssowski, Aleksander AUTH5073, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Waldorff, Jerzy AUTH1289, Wodzińska, Maria AUTH75
pl-wnifc-mfc--m-2765
Ludwig van Beethoven, Symfonia d-moll op.125 (1824), faksymile autografu szkicowego fragmentu IV części utworu (przed 1823). Druk, faksymile połączonych kart 51 i 54 Szkicownika Beethovena, [s.l.], [s.d.]., W górnej części karty faksymile odwzorowanie zapisu muzycznego (tematy fugi podwójnej) z podpisanym tekstem: dla tematu pierwszego fugi początkowe wersy pierwszej strofy poematu Friedricha Schillera „An die Freude", zapisane pod pięcioliniami 1 i 3: „Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium | Wir betreten feuertrunken Himmlische, dein Heiligtum”; dla tematu drugiego początkowe wersy pierwszego refrenu poematu, zapisane pod pięcioliniami 2 i 4: „Seid umschlungen, Millionen | Diesen Kuß der ganzen Welt”. Tekst słowny trudno czytelny., W dolnej części karty faksymile odwzorowanie wpisanego przez kompozytora tekstu recytatywu: „Laßt uns das Lied des unsterblichen Schiller singen” (dalszy ciąg tekstu nieczytelny) oraz słabo widocznych notatek muzycznych., Zapis muzyczny ma charakter szkicowy, nie jest określona tonacja: brak kluczy i znaków przykluczowych., Instytut Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH826, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-639
Moriz Rosenthal, „PAPILLONS | POUR LE PIANO”, Adolph Fürstner Verlag, Berlin, 1897, numer wydawniczy „A. 4960 F.”. Strona tytułowa w litografii według Emila Doeplera, C.G. Röder, Lipsk. Odręczna dedykacja kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego, 22/08/1905., [PL:] Motyle, Na licu obwoluty ozdobny nadruk: „Papillons | par | Moriz Rosenthal.”, poniżej numer wydawniczy „A. 4960 F.”., Na wierzchniej stronie przedniej okładziny barwna winieta - litografia według projektu E.[mila] Doeplera, kompozycja z elementami przyrodniczymi i mitologicznymi (róża, motyl, amor, Psyche) oraz informacjami tytułowo-wydawniczymi. Przy dolnej krawędzi sucha pieczęć owalna wydawcy, napis w otoku: „KÖNIGL. HOF-MUSIKALIEN | Handlung | C. F. MESER | Adolph Fürstner Berlin”. przy górnej krawędzi po prawej odręczna dedykacja atramentem kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego: „An I. J. Paderewski in Freundschaft und Hochschätzung [?] | herzlich [słowo nieczytelne] Moriz Rosenthal | Bad Gastein | 22/8 1905”., Na odwrocie przedniej okładziny oraz na karcie poprzedzającej tylną okładzinę (k. 2v, 8r-v) wydrukowane incipity wybranych utworów wydanych w oficynie Adolph Fürstner Verlag w Berlinie (kompozycje Félixa Dreyschocka, Benjamina Godarda, Marie Josepha Erb’a, Caesara Cui, Théodore’a Lack’a)., Tekst muzyczny kompozycji M. Rosenthala na s. 3-12 wg paginacji oryginalnej (k. 3r-7v). W tekście muzycznym dopiski rękopiśmienne atramentem: na s. 1 dodany znak chromatyczny (krzyżyk) w partii prawej ręki w t. 1; na s. 8 na górnym marginesie dorysowana pięciolinia z tekstem alternatywnym dla prawej ręki, opatrzonym palcowaniem; w partii lewej ręki dopisany przedtakt dla t. 62. Na s. 12 wykreślone takty 100 i 101, ze wskazaniem na wydrukowany ponad nimi tekst alternatywny (słowo „ossia” dwukrotnie podkreślone)., Na s. 3 (k. 3r) wydrukowana informacja o wydawcy (Adolph Fürstner Musikverlag, Berlin), na s. 12 (k. 7v) o drukarni (C.G. Röder, Lipsk). Na stronach z tekstem muzycznym numer wydawniczy „A. 4960 F.”., Archiwum Akt Nowych (Warszawa) AUTH993, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-640
Józef Wieniawski, „Deuxième Valse de Concert | pour piano | par [...]”, P. Jurgenson, Moskwa, [1889], numer wydawniczy „14262”. Druk z odręczną dedykacją kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego, Bruksela, 01/07/1892., [PL:] Drugi Walc Koncertowy na fortepian, Obwoluta z nadrukiem na przedniej okładzinie: przy górnej krawędzi „N.o 14262.” w ozdobnej prostokątnej ramce, w centrum: „2me | Valse de Concert | par [J. WIENIAWSKI | Op. 30. | Nouvelle édition soigneusement revue et corrigee par l’auteur. | Propriété de l’éditeur. | Moscou chez P. Jurgenson. | S.-Pétersbourg chez J. Jurgenson. | Varsovie chez G. Sennewald. | Berlin et Posen chez Ed: Bote et G. Bock. | Pr. 80. cop.”. Ozdobne inicjały, w polu nadruku dekoracyjne linie z motywami roślinnymi. W pobliżu dolnej krawędzi w środku adn. oł „209”. Na tylnej okładzinie obwoluty w dwóch kolumnach wydrukowany spis kompozycji Piotra Czajkowskiego opublikowanych w wydawnictwie P. Jurgenson w Moskwie: „OEUVRES POUR LE PIANO | DE | P. TSCHAÏKOWSKY”., Na karcie tytułowej nadruk: „A Mademoiselle | ANGELIQUE DE TRIPPLIN | DEUXIÈME VALSE DE CONCERT | POUR PIANO | PAR | JOSEPH WIENIAWSKI | Op. 30. | Pr. 80. Cop. | Nouvelle édition soigneusement revue et corrigée par l’auteur. | Propriété de l’éditeur. | Moscou chez P. Jurgenson. | S.-Pétersbourg chez J. Jurgenson. I Varsovie chez G. Sennewald. | Berlin et Posen chez Ed: Bote et G. Bock.”. Przy górnej krawędzi odręczna dedykacja kompozytora dla I. J. Paderewskiego atramentem: „J.J. Paderewskiemu, słynnemu Mistrzowi, zacnemu Koledze, | poświęca szczery przyjaciel i wielbiciel | Józef Wieniawski | Bruksella, d. 1go Lipca 1892.”., Tekst muzyczny na ss. 4-13. Ss. 2-3: „INTRODUCTION. Andantino con tristezza”, s. 4-13: „Valse. Allegro molto grazioso”. Na stronach z tekstem muzycznym znak wydawniczy „14262”., Archiwum Akt Nowych (Warszawa) AUTH993, Paderewski, Ignacy Jan AUTH170, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-641
Alfred Quidant, „UN MOT | À CHOPIN. | MELODIE-NOCTURNE | POUR PIANO” op. 47 z cyklu „Mystères du coeur”, druk z płyty, Colombier, Paryż, [ok. 1860], numer wydawniczy: „C. 2316.”. Odręczna dedykacja kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego, Paryż, 05/01/1890., [PL:] Słowo do Chopina. Melodia-Nokturn na fortepian, [PL:] Tajemnice serca, Na przedniej stronie obwoluty nadruk: „UN MOT | à | CHOPIN | MÉLODIE-NOCTURNE | A. QUIDANT | A.V. | Op: 47. | Pr: 6.f” (wersaliki, podwójne kontury liter, wypełnione na trzy różne sposoby). Na s. 2-4 obwoluty spis kompozycji fortepianowych opublikowanych w oficynie wydawniczej Colombier zatytułowany: „EXTRAIT DU CATALOGUE DE COLOMBIER, EDITEUR DE MUSIQUE | A Paris, 6, rue Vivienne, an coin de la Galerie Vivienne | MUSIUE DE PIANO”., Na karcie tytułowej, wewnątrz ozdobnej prostokątnej winiety z elementami roślinnymi, nadruk: „No 6 des Mysteres du coeur. | UN MOT | À CHOPIN, | MÉLODIE-NOCTURNE | POUR | PIANO | PAR | A. QUIDANT. | Op. 47 | Prix 6.f | A. VIALON. | PARIS, COLOMBIER, éditeur. | rue Vivienne, 6, au coin du pass.e Vivienne. | Londres, Bosey et C.IE | Philadelphie, André.” W górnej części po prawej wpis dedykacyjny atramentem kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego: „A [wł. À] J.[wł. I] J. Paderewski | Il n’y a pas qui l’égal en sa jeune | virtuosité, ni en Son génie d’interpretation | Alfred Quidant | Janvier de 5me [Concerto?] Paris | 1890”., Tekst muzyczny na s. 1-7. Na stronach z tekstem muzycznym nadruk numeru wydawniczego: „C. 2316.”., Na s. 7 informacja o drukarni: „Paris, Imp: MOUCELOT rue C.x des P.ts Champs 27.”., Archiwum Akt Nowych (Warszawa) AUTH993, Paderewski, Ignacy Jan AUTH170, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-642
Benjamin Louis Paul Godard, „POLONAISE | A Monsieur PADEREWSKI” op 110 nr 6 z cyklu „La Lanterne Magique IV”, Léon Grus Editeur, Paryż, [1890], numer wydawniczy: „L. G. 4512 (No6)”. Druk z odręczną dedykacją kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego, 1890., [PL:] Magiczna latarnia, [PL:] Polonez dla Pana Paderewskiego, Na licu obwoluty nadruk: „La Lanterne Magique | 4.me Partie | POLONAISE | POUR PIANO | PAR | BENJAMIN GODARD | Prix: 9.f” Na ss. 2-4 obwoluty wydrukowany spis pozycji wydanych w oficynie wydawniczej Léon Grus, w tym „SUPLÉMENT AU CATALOGUE | DE | LÉON GRUS”., Na karcie tytułowej, wewnątrz ozdobnej prostokątnej winiety z elementami roślinnymi nadruk: „BENJAMIN GODARD | LA | LANTERNE MAGIQUE”, poniżej spis zawartości części I-IV cyklu. Przy dolnej krawędzi winiety (wewnątrz) informacje dotyczące wydawcy: „PARIS, LÉON GRUS, Editeur, Place Saint Augustin | Tous droits d’Edition et d’ Execution reserves”. Przy dolnej krawędzi winiety (na zewnątrz) informacje dotyczące drukarni, nadruk zatarty [Imp. Chaimbaud & Cie]., Tekst muzyczny na kartach 3r-10r (s. 1-15 według paginacji oryginalnej). Na s. 1 tytuł: „LANTERNE MAGIQUE | 4e PARTIE No 6 | POLONAISE | A MONSIEUR PADEREWSKI”. Nad tytułem odręczna dedykacja kompozytora dla Ignacego Jana Paderewskiego: „Cordial souvernir de Benjamin Godard | 1890”. Na stronach z tekstem muzycznym nadrukowany numer wydawniczy: „L. G. 4512 (No 6)”. Na s. 15 informacja o drukarni: „Paris, Imp. A. Chaimbaud & Cie.”., Archiwum Akt Nowych (Warszawa) AUTH993, Paderewski, Ignacy Jan AUTH170, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--m-967
Faksymile czterech autografów, niegdyś własność Fryderyka Chopina., Barcińska, Izabella AUTH46, Ciechomska, Laura AUTH151, Ciechomska, Ludwika Magdalena AUTH143, Ciechomska, Maria Izabela AUTH150, Ciechomski, Leon AUTH2973, Jędrzejewiczowa, Ludwika AUTH69, Kniołek, Jerzy AUTH62, Krawczyk, Józefa AUTH3628, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17
pl-wnifc-mfc--mc-191
Wolfgang Amadeus Mozart, „Collection complette | des ŒUVRES DE PIANO | par [...]” , Ignace Pleyel et Compagny, Paryż; Johann Nepomuk Hummel, „Grande Sonate" [f-moll] Oeuv. 20”, Richault and Momigny, Paryż. Trzy tomy nut, należące niegdyś do Octavie de Rozières, z adnotacjami ołówkowymi, uprzednio prawdopodobnie w posiadaniu Fryderyka Chopina [1 ćw. XIX w.]., [PL:] Dzieła wszystkie na fortepian, Na drugim polu polu grzbietu oprawy wytłoczony napis „MOZART”, na czwartym polu: „OCTAVIE DE ROZIÈRES”., Na odwrocie wolnej karty wyklejkowej I tomu, przy górnej krawędzi, adnotacja rękopiśmienna czarnym atramentem nieokreślonego autorstwa: „Ces 3 volumes appartenaient | à Frédéric Chopin | qui les avait offert | à son amie et élève | Octavie de Rozières [podpis nieczytelny]” [Te trzy tomy należały do Fryderyka Chopina, który podarował je swojej przyjaciółce i uczennicy Octavie de Rozières]., unknown GETTY:500125274
pl-wnifc-mfc--mc-308
„2.E [/] RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO [/] PAR [/] Mendelssohn-Bartholdy. [/] Op. 30 [...]. Druk z płyty, Brandus et Cie, Paryż, [1858-1866], znak wyd.: „M. S. 1853“., [PL:] Wybór sześciu pieśni bez słów na fortepian, Na karcie tytułowej nadruk: „2.E [/] RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO [/] PAR [/] Mendelssohn-Bartholdy. [/] Op. 30 [|] Pr: 7 f50 [/] A PARIS, chez BRANDUS et C.IE, Rue Richelieu 87. [/] Londres, Mori et Lavenu. Bonn Simrock. [/] B et C.IE 1853 [/] A. Vialon“. W prawym dolnym rogu pieczęć wydawcy: "G. Brandus & S. Dufour" w kolorze czarnym. Przy górnej krawędzi po prawej adn. atr.: „Pamiątka po matce: ulubiony Jej śpiew: Kupiłem Jej na Nowy [/] Rok 1866 [słowo nieczyt.] -“ prawdopodobnie ręką Dionizego Zaleskiego., Na górnym marginesie na s. 2 nadruk: „F. MENDELSOHN [!] BARTHOLDY [/] DEUXIEME RECUEIL [/] de six [/] ROMANZES SANS PAROLES. [|] Op. 50. [|] N.o1. [/] Andante espressivo.“, na s. 4: „N.o2. [/] Allegro [/] di molto.“, na s. 7: „N.o3 [/] Andante [/] sostenuto“, na s. 8: „N.o4 [/] Agitato [/] con fuoco.“; na s. 12: N.o5 [/] Allegretto [/] grazioso.“, na s. 14: „BARCAROLLE [/] N.o6 [/] Andante [/] tranquillo“., Na ss.: 2, 3, 7, 12, 13, 14, 15 dopiski oł. (palcowanie, znaki chromatyczne, oznaczenia dynamiczne) prawdopodobnie ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej.
pl-wnifc-mfc--mc-325
1/ „OUVERTURE [/] de l’Opéra [/] ANACRÉON [/] arrangée [/] pour 2 Pianofortes [/] ŕ VIII mains, [/] composée [/] par [/] [Luigi] CHERUBINI". Druk z płyty, Bureau de Musique de C. F. Peters, Lipsk [1814-1816]. Znak wyd.: „963 I.“, Na stronie tytulowej nadruk: „OUVERTURE [/] de l’Opéra [/] ANACRÉON [/] arrangée [/] pour 2 Pianofortes [/] à VIII mains, [/] composée [/] par [/] CHERUBINI. [/] à Leipzig [|] Pr 1 R 4 Gr. [/] au Bureau de Musique de C. F. Peters.“ Poniżej, przy dolnej krawędzi, ukosem, adn. atr.: „Exécuté le 14 Avril 1828 au concert de J. N. Humèl [wł. Hummel] à Varsovie par Humèl [wł. Hummel], [nazwisko nieczytelne], Chopin et Ernemann [/] Lewicki [?]“. Na s. 2 początek tekstu muzycznego partii drugiego fortepianu. Przed tekstem muzycznym nadruk (caption title): "OUVERTURE" [Anacreon], przy dolnej krawedzi nadruk (footline): "963 (I)" [znak wydawniczy]., Na ss. 3-11 tekst nutowy, przed tekstem muzycznym nadruk (caption title): „L.[ouis] Spohr, op. 60. [/] OUVERTURE. [Faust] PIANOFORTE PRIMO.“. Partia pierwszego fortepianu umieszczona na stronach parzystych, partia drugiego fortepianu umieszczona na stronach nieparzystych. Przy dolnej krawędzi na ss. 3-11 nadruk (footline): "2762 (I)" [znak wydawniczy]. S. 12 (nlb.) pusta. Brak k. tyt. i s. 2.
pl-wnifc-mfc--mc-445
„FLEURS DES NEIGES | ALBUM | des | MÉLODIES FAVORITES | de | JENNY LIND”, Brandus et Cie, Paryż, 1846, numer wydawniczy "B. et C.ie 4662. (1-6)”, „M. S. 4147.”, „M. S. 4036.”., [PL:] Kwiaty śniegu. Album ulubionych melodii Jenny Lind., Na wierzchniej stronie przedniej okładziny wytłoczony napis: „FLEURS | DES | NEIGES”. Na karcie przedtytułowej verso portret Jenny Lind w litografii CH.[arlesa] VOGT[a]. Na karcie tytułowej ozdobna winieta z tytułem: „FLEURS DES NEIGES | ALBUM | des | MÉLODIES FAVORITES | de | JENNY LIND” umieszczonym w obramowaniu z elementów roślinnych. Na s. 2-20 tekst muzyczny: s. 2-3 „ILDA. | BALLADE SUÈDOISE.”, nr wyd. „B. et C.ie 4662. (1)”, s. 4-5 REVENTEZ DOUX SONGES. | MÉLODIE SUÉDOISE.”, nr wyd. „B. et C.ie 4662. (2)”, s. 6-7 LE RETOUR DU LAPON. | MÉLODIE SUÉDOISE”, nr wyd. „B. et C.ie 4662. (3)”, s. 8-9 „ LA PETITE CHANTEUSE. | MÉLODIE SUÉDOISE”, nr wyd. „B. et C.ie 4662 (4)”, s. 10-11 „CHANT NATIONAL SUÉDOIS.”, nr wyd. „B. et C.ie 4662 (5)”, s.12-13 „LES ADIEUX DE LA FIANCÉE. | MÉLODIE SUÉDOISE”, nr wyd. „B. et C.ie 4662. (6).”, s. 14-15 „Paroles de | MAURICE BOURGES. | Musique de | Fr. KÜCKEN. | MYSTÈRE DU CŒUR.”, nr wyd. „M. S. 4147.”, s. 16-20 „Paroles de | MAURICE BOURGES. | Musique de | Fr: KÜCKEN. | OU DONC EST LE BONHEUR?”, nr wyd. „M. S. 4036.”., Glensk, Jeremiusz AUTH469