Fryderyk Chopin, Ballada g-moll op. 23, autograf fragmentu utworu, [s.l.], [s.d]., Jedna karta jednostronnie zapisana, z odciętym prawym marginesem, nie powodującym jednak ubytku treści; odwrocie poliniowane, z przebiciami. Na górnym marginesie po lewej adn. „Largo” (analogiczne określenie tempa wstępu w zachowanym autografie edycyjnym dla wydawcy francuskiego oraz w pierwodruku francuskim i angielskim, w pierwodruku niemieckim "Lento"). Brak oznaczenia tempa początku tematu głównego (w autografie edycyjnym i pierwodrukach "Moderato"). 12 pięciolinii na stronie, akolady, klucze, znaki przykluczowe (dwa bemole), ozn. metrum kreślone odręcznie. Metrum wstępu zapisane przy pomocy symbolu alla breve (w autografie edycyjnym i w pierwodrukach C), od 8 t. metrum 6/4, analogicznie jak w autografie edycyjnym i w pierwodrukach. Tekst muzyczny na pięcioliniach 1-2, 4-5, 7-8 (zachowana jedna pięciolinia odstępu), obejmuje wstęp (t. 1-7) oraz początek tematu głównego Ballady (t. 8-13). W t. 7 akord kończący wstęp zanotowany jako akord g-moll z sekstą, w układzie d-g-es1-b1, analogiczne współbrzmienie występuje w autografie edycyjnym i w pierwodruku francuskim i angielskim, w odróżnieniu od pierwodruku niemieckiego, gdzie występuje czysty akord toniczny w układzie d-g-d1-b1. W tekście muzycznym oznaczenia wykonawcze: dynamika, artykulacja i pedalizacja; frazowanie zanotowane ze skreśleniami i poprawkami. Na pięcioliniach 10-11 zanotowane tylko: akolada, klucze i znaki przykluczowe.