Fryderyk Chopin, Ćwiczenia kontrapunktyczne, autograf szkicowy, [s.l.], [1843-1846] [?], Zapis nutowy atr. na k. 1r, k. 1v i 2r-v poliniowane, niezapisane. Pięciolinie kreślone rastralem, 12 pięciolinii na stronie. Długość pięciolinii 234 mm, globalna rozpiętość systemów na stronie 176 mm (dane wg J. Kallberg 1985). Brak kluczy i oznaczenia metrum (zapis w 4/4). Tekst nutowy na pięcioliniach 1-2 i 4-8, wolne pięciolinie : 3 i 9-12 (z wyjątkiem przedłużonych kresek taktowych na pięcioliniach 9-12, w obrębie dwóch pierwszych taktów. Na pięcioliniach 1-2 ćwiczenie nr 1 w tonacji a-moll, 11 taktów; nad 1 taktem wpisana inną ręką [?] oł. cyfra "6". Na pięcioliniach 4-6 ćwiczenie nr 2: modulacja z tonacji a-moll do A-dur, głos basowy na 6 pięciolinii przekreślony [?], 12 taktów; nad 1 taktem wpisana inną ręką [?] atr. cyfra "7". Na pięcioliniach 7-8 modulacja z tonacji a-moll do A-dur, 12 taktów., Na górnym marginesie adn. oł. inną ręką "31946" w owalnej obwódce. W dolnej partii k. 1r po lewej zaplamienia atramentowe., Na dolnym marginesie k. 1v i 2v pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa" doklejona na pasku papieru (na k. 1v łącznie z oł. sygnaturą "M/59”).