Fryderyk Chopin, Preludium Des-dur op. 28 nr 15, kopia kompletna ręką Paula Guntzberga [Gunsberga] transkrypcji Auguste’a Franchomme’a na wiolonczelę i fortepian, [s. l.], [s.d.]., [PL:] 15 Preludium Chopina, transkrypcja A. Franchomme'a na wiolonczelę. Kopia Paula Guntzberga dla Pani Jędrzejewicz., Pięciolinie kreślone rastralem, zapis nutowy na k. 1 r-v na 5 systemach obejmujących po 3 pięciolinie (bez zachowania odstępu), pięciolinia 16 wolna, na k. 2 r zapis na 3 systemach, pięciolinie 10-16 wolne. K. 2v poliniowana, niezapisana. Brak wstępnego słownego określenia tempa (w autografie, kopii edycyjnej i pierwodrukach: „Sostenuto”. Określenia aparatu wykonawczego: na 1 pięciolinii „Violoncelle”, pomiędzy 2 i 3 pięciolinią „Piano”. Klamry i klucze kreślone odręcznie, partia Vc zapisana naprzemiennie w kluczu tenorowym, basowym i wiolinowym. Metrum C. W stosunku do pierwowzoru transpozycja z tonacji Des-cis-Des do tonacji C-c-C. Materiał melodyczny zasadniczo w partii Vc, miejscami partie Vc i Pf w równoległych sekstach. W części środkowej partia Vc w dwudźwiękach, partia Pf zapisana jako tremolo. Takt 50 pusty, bez zapisu nutowego. W t. 56-58, 61 pod dźwiękami głosu basowego Pf wpisane cyfry „8” (prawdopodobnie sugerujące zdwojenie oktawowe). Oznaczenia wykonawcze graficzne i słowne - dynamika, agogika, miejscami artykulacja, nie obejmująca jednak frazowania., Na górnym marginesie k. 1r adn, atr. ręką kopisty: „15eme Prélude de Chopin arrangé pour Violoncelle [/] par A. Franchomme. [I] Copié pour Madame [/] Jendrzejewicz [wł. Jędrzejewicz] par P.[aul] Guntzberg.”. W lewym górnym rogu k. 1r sucha pieczęć prostokątna nieczytelna, obok adn. oł. „N[?] 11.”., Na dolnym marginesie k. 2r po lewej sygnatura oł.: „M/374”.