Fryderyk Chopin, Polonez f-moll [op. 71 nr. 3], WN 12 [9], autograf-podarunek całości utworu, Stuttgart, 1836., [PL:] Polonez, Zapis nutowy na k. 1r-3v. Pięciolinie kreślone rastralem, 6 pięciolinii na stronie. Zapis bez zachowania odstępu pomiędzy systemami muzycznymi. Klamry i klucze kreślone odręcznie, znaki przykluczowe tylko w pierwszym systemie na każdej stronie. Metrum ¾. Nad pierwszą pięciolinią k. 1r tytuł ręką Chopina: „Polonaise.”, nad 1 pięciolinia k. 3r: „Trio”. Brak początkowego słownego określenia tempa (w pierwodrukach: „Allegro moderato”). Tekst muzyczny zapisany bardzo starannie i precyzyjnie, bez skreśleń i poprawek, w wielu szczegółach – w zakresie melodyki, ozdobników, rytmiki, nasycenia współbrzmień – odmienny od wersji pierwodruków. Zawiera szczegółowe oznaczenia wykonawcze słowne i graficzne (dynamika, agogika, artykulacja, frazowanie, miejscami pedalizacja), nieobecne w pierwodrukach. Zapis skrótowy ze wskazaniem repetycji: „Polonaise dal segno al fine”, „Tio [!] [wł. Trio] da capo al Fine e poi la Polonaise al. Fine.”. Na dolnym marginesie k. 1r po prawej adn. „Volti”, na dolnym marginesie k. 2r po prawej adn.: „V.[olti] S.[ubito]”. Na dolnym marginesie k. 3v wpis: „Mille pardon pour la mauvaise écriture [/] FFCh[opin]. [/] Stuttgard [wł. Stuttgart] 1836."., Na górnym marginesie k. 1r adn. atr. inną ręką: "Diese Polonaise hat mir Chopin selbst [/] geschrieben." i poniżej oł.: „op. 71/3”.