Johann Sebastian Bach, Kanon nr 1 z „Canones diversi super Thema Regium” z „Musikalisches Opfer” BWV 1079, kopia rękopiśmienna kompletna zatytułowana „Canon alla rovescia, di Giov:[anni] Seb:[astiano] Bach.”, zapis pamiątkowy Aloysa Fuchsa dla Fryderyka Chopina na karcie z albumu, Wiedeń, 1/05/1831., [PL:] Muzyczna ofiara, [PL:] Różne kanony na temat Królewski, [PL:] kanon w technice rak autorstwa Jana Sebastiana Bacha, Kanon ścisły 2-głosowy w unisonie, jednotematowy, skonstruowany w oparciu o technikę imitacyjną retrogradacji (canon cancrizans, „rak”)., Pięciolinie kreślone odręcznie, czerwonym atramentem, miejscami nierówne odstępy pomiędzy liniami. Klucze i akolady kreślone odręcznie, czarnym atramentem. Tonacja c-moll, klucze (sopranowe z grupy C) i znaki przykluczowe (trzy bemole) tylko w pierwszym systemie. Metrum C. Tekst muzyczny zapisany czarnym atramentem na trzech systemach. Kopia wierna, nie wykazuje jakichkolwiek zmian wysokości dźwięków względem oryginału. Materiał dźwiękowy rozpisany na dwa głosy, temat główny (Thema Regium) w t. 1-9 występuje w dolnym głosie w ruchu prostym, w t. 10-18 w górnym głosie w ruchu wstecznym, odpowiednio t. 1-9 w głosie górnym i 10-18 w głosie dolnym prowadzą kontrapunkt w ruchu prostym i wstecznym. Brak oznaczeń wykonawczych. W zakończeniu utworu podwójne kreski taktowe rozbudowane o dodatkowe skracające się stopniowo linie [canon perpetuus?]., Na górnym marginesie tytuł ręką kopisty: „Canon alla rovescia, di Giov:[anni] Seb:[astiano] Bach.”. Na dolnym marginesie: „Wien den 1. Maÿ 1831. | Aloys Fuchs”, poniżej skrócony podpis., W lewym górnym rogu adnotacja ołówkiem „379-4”., Kniołek, Jerzy AUTH62, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17