Fryderyk Chopin, Pieśń „Wojak” As-dur do słów Stefana Witwickiego „Rży mój gniady, ziemię grzebie […]” [op. 74 nr. 10], WN 34 [34], (wiosna 1830 [K (Brown 1960, 1972)], 1830 [K (Fontana 1855)], 1830 [K (Jachimecki 1927, 1949)], 1830 [K (Sydow 1949)], 1830 [K (Hedley 1954)], 1830 [WN], 1830 [Tomaszewski 2010], 1831 [ChT], pomiędzy 1829 a 1847 [K (Binental 1934)]). Autograf-podarunek całości utworu z tekstem słownym pierwszej i piątej zwrotki, zdefektowany, Wiedeń, 21 czerwca [1831?]., Zapis nutowy atr. na k. 1 r-v. Pięciolinie kreślone rastralem, 14 pięciolinii na stronie. Nad pierwszą pięciolinią tytuł „Wojak”, poniżej słowne określenie tempa i oznaczenia metronomu: „Vivace” [I] „M.M. ćwierćnuta z kropką [oznaczona symbolem] =96 [I]„Vivaciss.[imo]” [I] [„MM. 160 = ćwierćnuta z kropką [oznaczona symbolem]”. Klamry i klucze kreślone odręcznie, znaki przykluczowe we wszystkich systemach. Metrum 3/6, prawdopodobnie wpisane omyłkowo zamiast 6/8. Tekst muzyczny pieśni na pięcioliniach 1-14 na karcie recto i 1-2 na karcie verso. Na pięcioliniach 5-6 na karcie verso oddzielna notatka muzyczna oparta na motywice pieśni. Głos wokalny zapisany ponad partią fortepianową, pierwszy system na karcie recto i pierwszy na karcie verso zawiera tylko partię fortepianu. Nad początkiem głosu wokalnego napis: „Śpiew” i oznaczenie metronomu: „MM 120 = ćwierćnuta z kropką [oznaczona symbolem]”. Pod partią wokalną wpisany w całości tekst pierwszej i piątej zwrotki. Nad czwartym systemem napis: „Ostatnia strofa.”, końcówka czwartego i piątego systemu nieczytelna z powodu defektu autografu. Oznaczenia wykonawcze słowne i graficzne (dynamika, artykulacja, oprócz tradycyjnych określeń w języku włoskim wskazówki interpretacyjne w języku polskim: „mniej prędko”w odniesieniu początku do głosu wokalnego, „prędko, mocno” w odniesieniu do końcówki partii fortepianu, „wciąż toż samo naymocniej jak […]" w odniesieniu do ostatniego wersu piątej zwrotki); miejscami zapis skrótowy z wykorzystaniem znaków powtórzeń taktów. W ostatnim systemie pod partią fortepianu wpisany dodatkowy tekst: „patata patata patata [/] poleciał”. Po kończących utwór podwójnych kreskach taktowych skrócony podpis [?]. poniżej data: „Wiedeń 21 Czer[wca] [1831?]; w obszarze daty plamy atramentowe., Na dolnym marginesie k. 1v w środku pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa" doklejona na pasku papieru łącznie z oł. sygnaturą „D/166”, poniżej oł. sygnatura „M/2632”.