Fryderyk Chopin, Sonata h-moll op. 58 (po roku 1840 [K (Opieński 1909, 1925)], 1844 [K (Hoesick 1911)], 1844 [K (Binental 1937)], 1844 [K (Jachimecki 1949)], 1844 [K (Sydow 1949)], 1844 [K (Hedley 1954)], lato 1844 [K (Brown 1960, 1972)], 1844 [ChT], 1844 [WN], 1844 [Tomaszewski 2010], 1844 [Chechlińska-Poniatowska 2010]). Autograf szkicowy fragmentu utworu, [s.l.], 1845 [?]., Zapis nutowy na k. 1r, k. 1v poliniowana, niezapisana, z przebiciami atramentowymi. Pięciolinie kreślone rastralem, 14 pięciolinii na stronie, zapis z zachowaniem wolnej pięciolinii pomiędzy systemami (tekst muzyczny na pięcioliniach 2-3, 5-6, 8-9). Klamry kreślone odręcznie, brak kluczy, brak znaków przykluczowych, brak metrum. Tekst muzyczny obejmuje kilkunastotaktowe studium drugiego odcinka przetworzenia części I Sonaty. Zapis o charakterze szkicowym, zawiera zarys melodyki, miejscami dopełniony harmonicznie, bez oznaczeń wykonawczych, z wyjątkiem adn. „rall[entando]” w przedostatnim takcie. Pierwszy takt drugiego systemu wykreślony. Na marginesach i na niezapisanych pięcioliniach ślady wypróbowywania pióra., Na dolnym marginesie po prawej dopisek oł. inną ręką zawierający domniemane datowanie rękopisu: „Sonate, opus 58, esquisses [1845]"., Na dolnym marginesie k. 1v w środku pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa" doklejona na pasku papieru łącznie z oł. sygnaturą M/234”, dodatkowo w prawym dolnym rogu oł. sygnatura „5 [/] M/234” i „M/234” [zatarta].