Fryderyk Chopin, Berceuse Des-dur op. 57, autograf szkicowy fragmentów utworu, [s.l.], [s.d.]., [PL:] Kołysanka, Szkic całości utworu bez dwóch pierwszych taktów, wstępna faza procesu kompozytorskiego., Zapis nutowy atr. na k. 1v i 2r (k. 1r i 2v poliniowane, bez tekstu muzycznego, z przebiciami atramentowymi). Pięciolinie kreślone rastralem, 12 pięciolinii na stronie. Brak znaków przykluczowych - tonacja określona słownie nad tekstem muzycznym: "Des dur". W pierwszym systemie wpisany tylko klucz wiolinowy, w pozostałych systemach brak kluczy. Brak metrum, brak określeń wykonawczych. Szkic notowany w dwóch kolumnach na k. 1v, w jednej kolumnie na k. 2r, zawiera kilkanaście ponumerowanych sekwencji, na k. 1v: 1-11 (po lewej stronie karty 1-6, po prawej stronie karty 7-11-8-9-10), na k. 2r: 12-14 (kolejno "13" [poprawione z 12] -"12" [poprawione z 11] -"14" [poprawione z 13, jedynka skreślona]). Na papierze plamy atramentowe i próby pióra (zwłaszcza w prawym dolnym rogu k. 1v), na stronach bez tekstu muzycznego przebicia atramentowe. W tekście muzycznym liczne skreślenia, zamazania i poprawki autorskie ( w t. 44, 45, 31, 32), t. 42 zapisany przy pomocy znaku "//". Na pięcioliniach 11 i 12 k. 2r po prawej tekst muzyczny całkowicie nieczytelny, obok wpisana liczba "84"., Na na górnym marginesie k. 1r wpis proweniencyjny oł.: „Donné à Monsieur Cortot ce manuscrit de Chopin ayant appartenu [/] à Madame Pauline Viardot”, poniżej, pod pierwszą pięciolinią „M. Maupois”, w prawym dolnym rogu k. 1r pieczęć własnościowa z monogramem Alfreda Cortot: „CA”, na dolnym marginesie k. 2v po lewej adnotacja oł. inną ręką: „Cortot [|] Berceuse [|] Cortot”. Na dolnym marginesie k. 1r i 2v w środku pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa", na k. 2v obok pieczątki oł. sygnatura "M/2165".