Fryderyk Chopin, Etiuda As-dur op. 10 nr 10, autograf kompletny edycyjny, [s.l.], [s.d.]., [PL:] Numer 10, Zapis nutowy atr. na k. 1v- 3v., na k.1r zapis nutowy ostatniej strony autografu Etiudy f-moll op. 10 nr 9. Pięciolinie kreślone rastralem, 12 pięciolinii na stronie, zachowany odstęp jednej pięciolinii pomiędzy systemami muzycznymi (na k. 3v wolne pięciolinie: 1, 4, 7 i 10, na pozostałych kartach 3, 6. 9 i 12). Nad pierwszą pięciolinią ręką Fryderyka Chopina wpis „Nro [cyfra „9” skreślona] 10”, obok oznaczenie metronomu „M.M. półnuta z kropką [oznaczona symbolem] =80” (w pierwodrukach „ćwierćnuta z kropką=152”). Klamry i klucze kreślone odręcznie, znaki przykluczowe we wszystkich systemach. Metrum 12/8, słowne określenie tempa: „Vivace assai.”, analogiczne jak w pierwodrukach. Oznaczenia wykonawcze słowne i graficzne - dynamika, artykulacja, agogika, frazowanie, miejscowo palcowanie i pedalizacja. Tekst muzyczny z nielicznymi poprawkami autorskimi (wykreślenia w partii lewej reki zastąpione nowym tekstem umieszczonym na wolnej pięciolinii w t. 37-38 i 44, w t. 51 ślady usunięcia (wytarcia) wcześniejszej wersji. Niejednoznacznie zapisane wysokości dźwięków uzupełnione nazwami solmizacyjnymi w t. 17: "fa ut fa", w t. 25: "re",w t. 40: :"mi sol",w t. 48: "ut mi", w t. 51: si si", w t. 64: "si si", w t. 68: "sol" ). Pod ostatnią pięciolinią napis „fine”., Na marginesach i pomiędzy systemami naniesione oł. (prawdopodobnie w oficynie wydawniczej Maurice Schlesingera w Paryżu) notatki sztycharskie - cyfry, kreski, krzyżyki i inne symbole wskazujące na podział tekstu muzycznego na kolejne systemy i strony druku., Na górnym marginesie k. 1r po lewej oł. cyfra: „[3]”, będąca częścią nie wpisanej w tym miejscu sygnatury Preußische Staatsbibliothek zu Berlin: „Mus. ms. autogr. Chopin, F. 4 / [3]”. Na dolnym marginesie k. 1v, 2r, 2v i 3v w środku oł. sygnatura „M/197”, ponad sygnaturą na k. 1v, 2r i 3v pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa".