Fryderyk Chopin, Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5, autograf kompletny edycyjny, [s.l.], [s.d.]., [PL:] Etiuda 5., Zapis nutowy atr. na k. 1r-2v. Pięciolinie kreślone rastralem, 12 pięciolinii na stronie, zachowany odstęp jednej pięciolinii pomiędzy systemami muzycznymi. Nad pierwszą pięciolinią ręką Fryderyka Chopina tytuł „Etude 5.”. Klamry i klucze kreślone odręcznie, znaki przykluczowe we wszystkich systemach. Metrum 2/4, wskazówka "leggieriss[imo] et legatiss[imo]" w miejscu słownego określenia tempa (w pierwodrukach "Vivace. Brillante"). Oznaczenia wykonawcze słowne i graficzne - dynamika, artykulacja, frazowanie, sporadycznie pedalizacja i palcowanie.Tekst muzyczny z nielicznymi poprawkami autorskimi (wykreślenia zastąpione nowym tekstem w t. 34 (wykreślona jedna figura dźwiękowa w partii prawej ręki, ponownie zanotowana w dalszym przebiegu), w t. 55 (takt wykreślony całkowicie, zanotowany w dalszym przebiegu),w t. 83-84 (wykreślona partia lewej ręki, ponownie zanotowana na wolnej pięciolinii poniżej); w t. 33 niejednoznacznie zapisane wysokości dźwięków uzupełnione nazwami solmizacyjnymi: "mi sol re"). Po kończących utwór podwójnych kreskach taktowych, pomiędzy 11 i 12 pięciolinią napis "fine". Na marginesach i pomiędzy systemami naniesione oł. (prawdopodobnie w oficynie wydawniczej Maurice Schlesingera w Paryżu) notatki sztycharskie - cyfry, kreski i krzyżyki wskazujące na podział tekstu muzycznego na kolejne systemy i strony druku., Na lewym marginesie k. 1r u góry sygnatura Muzeum Narodowego: „146529 MN.”, na górnym marginesie w lewym rogu k. 1r sygnatura Bibliotheca Regia Berolinensi: „Mus. ms. autogr. Chopin, F 3” i dalej tą samą ręką adnotacja oł.: „[Zwei Etuden]”. Na dolnym marginesie k. 1v w środku, częściowo zachodząca na 12 pięciolinię, okrągła pieczęć tuszem: „Ex [/] Biblioth. Regia [/] Berolinensi”. Na dolnych marginesach k. 1r, 1v i 2v pieczątka własnościowa tuszowa czarna "Muzeum TiFC Warszawa", obok pieczątki na k. 1r i 2v oł. sygnatura "M/193".