Józef Elsner, pieśni religijne z towarzyszeniem organów: „Pieśń poranna” i „Pieśń wieczorna” do słów Franciszka Karpińskiego, „Zachowaj Boże nam Ojca ludu” [„Pieśń za króla”], „Z pokorą upadamy przed Tobą Boże” [antyfona na początek Mszy Św.], autografy fragmentów, [s.l.], [ok.1836]., Karta 1 recto, Przy górnej krawędzi po lewej wpisany tytuł: „Melodya I. | Piesn poranna.” oraz znak graficzny nawiązujący do notacji neumatycznej; ten sam znak powtórzony w miejscu oznaczenia metrum na trzech górnych pięcioliniach. Poniżej na sześciu nakreślonych odręcznie pięcioliniach zapis muzyczny pieśni w tonacji F-dur, bez podziału metrycznego. Na pięcioliniach 1. i 4. tekst nutowy głosu wokalnego, na pięcioliniach 2.-3. i 5.-6. partia organów (słowo „organy” wpisane pomiędzy linię wiolinu i basu). Klucze i znaki przykluczowe (jeden bemol) tylko w pierwszym systemie, we wszystkich głosach. Tekst słowny pierwszej zwrotki: „Kiedy ranne wstaią zorze Tobie ziemia tobie morze. Tobie | spiewa żywioł wszelki Bądź pochwalon Boże wielki” zanotowany pod partią głosu wokalnego. Znaki repetycji umieszczone ponad zapisem nutowym., Tekst słowny zwrotek 2-4 oraz zwrotek 1-4 pieśni do tej samej melodii (Pieśń wieczorna) wpisany pod tekstem muzycznym, na obszarze nieliniowanym; tekst kolejnych zwrotek poszczególnych pieśni następuje po sobie w układzie poziomym:, „ 2, A człowiek który bez miary, Obsypany Twymi dary, Coś go stworzył i ocalił, A czemużby Cię nie chwalił, 3, Ledwie oczy przetrzeć zdołam, Wnet do mego Pana wołam, Do mego Boga na niebie, I szukam go kolo Siebie, 4, Wielu snem śmierci upadli, Co się wczoray spać pokładli, My się ieszcze obudzili, Byśmy Cię Boże chwalili, Pieśń wieczorna. Melodya I., 1., Wszystkie nasze dzienne sprawy, Przyim litośnie Boże prawy, A gdy będziem zasypali, Niech Cię nawet sen nasz chwali, 2, Twoie oczy obrocone, Dzień i noc patrzą w tę stronę, Gdzie niedołęzność człowieka, Twoiego ratunku czeka, 3, Odwracay nocne przygody, Od wszelakich bron nas szkody, Miej nas wiecznie w twoiey pieczy, Strozu i Sędzio człowieczy, 4, A gdy iuż Niebo osiędziem, Tobie wspólnie spiewać będziem, Boże w Troycy niepoięty, Swięty na wiek wiekow Swięty.”., Karta 1 verso, Przy górnej krawędzi po lewej wpisany tytuł: „Melodya XXVIII Andante”. Poniżej zapis muzyczny na dwóch systemach po 5 pięciolinii, pięciolinie kreślone odręcznie. Trzy górne pięciolinie każdego systemu zawierają zapis partii trzech głosów wokalnych, dwie dolne zapis partii organów (słowo „organy” wpisane nad partią instrumentalną). Klucze i znaki przykluczowe (jeden krzyżyk) tylko w pierwszym systemie, we wszystkich głosach. Zapis obejmuje 17-taktowy początkowy fragment pieśni (6 + 6+ 5 taktów) w tonacji G-dur, metrum ¾. Tekst słowny nieokreślonego autorstwa:, „Zachoway Boże nam Oyca ludu nam Oyca ludu, Dopamagay mu wsrod iego trudu, wsrod iego trudu, niech nami włada naszemi losy wznosmy zan” [zapis urwany, w oryginale: „wznośmy zań modły w same niebiosy, niech berłem włada z wschodu do zachodu, dla chwały tronu, szczęścia Narodu. Bo go kochamy jak Ojca syny, Pan Nieba Jego niech kieruje czyny.” (Michał Marcin Mioduszewski, „Śpiewnik kościelny czyli Pieśni nabożne z melodyjami w kościele katolickim używane”, Kraków 1838 s. 281], zapisany pod głosami wokalnymi, drugi wers tylko pod pierwszą pięciolinią. Na pięcioliniach 1.-3. drugiego systemu adnotacja „i t:” (wskazanie na kontynuację przebiegu)., Karta 2 recto, Przy górnej krawędzi po lewej wpisany tytuł: „Melodya XIX. C | Andante”. Poniżej zapis muzyczny na dwóch systemach po 4 pięciolinie, pięciolinie kreślone odręcznie. Dwie górne pięciolinie każdego systemu zawierają zapis partii dwóch głosów wokalnych, dwie dolne zapis partii organów. Zapis obejmuje 10-taktowy początkowy fragment pieśni w tonacji F-dur, metrum ¾. Klucze i znaki przykluczowe (jeden bemol) tylko w pierwszym systemie, we wszystkich głosach. Tekst słowny nieokreślonego autorstwa:, „z Pokorą upadamy przed tobą o Boże Niech | nas gdy Ci spiewamy Twa łaska pomoże Przymiy od nas ła-” [zapis urwany], zapisany pod głosami wokalnymi. Na 1. pięciolinii drugiego systemu adnotacja „i t:” (wskazanie na kontynuację przebiegu)., Karta 2 verso, Przy górnej krawędzi po lewej wpisany tytuł: „Melodya XIX. E”. Poniżej zapis muzyczny na dwóch systemach po 6 pięciolinii, pięciolinie kreślone odręcznie. Cztery górne pięciolinie każdego systemu zawierają zapis partii czterech głosów wokalnych, dwie dolne zapis partii organów (słowo „organy” wpisane nad partią instrumentalną). Klucze i znaki przykluczowe (jeden bemol) tylko w pierwszym systemie, we wszystkich głosach. Zapis obejmuje 25-taktowy początkowy fragment pieśni w tonacji F-dur, metrum C. Tekst słowny:, „z Pokorą upadamy przed tobą o Boże Niech nas gdy Ci spiewamy | Twa łaska pomoże Przymiy od nas łaskawie podczas tey ofiary złożone ku twey” [zapis urwany, w oryginale: „złożone ku Twej sławie wraz z nią w pieniach dary]” („Śpiewnik kościelny czyli Pieśni nabożne z melodyjami w kościele katolickim używane”, Kraków 1838 s. 307-308), zapisany pod głosami wokalnymi. Na pięciolinii 1. i pomiędzy pięcioliniami 5. i 6. drugiego systemu adnotacja „i t:” (wskazanie na kontynuację przebiegu)., Chromińska, Zofia AUTH5995, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17