Description
Ignacy Jan Paderewski, „Introduction et Toccata | pour le piano […] Op. 6”, autograf kompletny edycyjny, Paryż [?], 10/04/1884 [?]., [PL:] Introdukcja i toccata na fortepian, Na stronie tytułowej [1] wpisy: w prawym górnym rogu: „rev. FBr 23/4 84”, w centrum karty: „Á son Ami | Paul de Schlözer | Introduction et Toccata | pour le piano | [„Op. 6” skreślone] composées par | I. J. Paderewski | Op. 6.”, w dolnej części karty: „12944” [numer wydawniczy pierwodruku Ed. Bote & G. Bock], na dolnym marginesie częściowo nieczytelny wpis w języku niemieckim: „[słowo nieczytelne] Paris [zum Stich hoch ?] den 10 April 1894.” 12 pięciolinii na stronie, pięciolinie i akolady drukowane., s. [2] poliniowana, niezapisana, Tekst muzyczny na s. [3]-10:, s. [3]: Introduction, t. 1-39, s. 4: Introduction, t. 40-59, Toccata, t. 1-14, s. 5: Toccata, t. 15-46, s. 6: Toccata, t. 47-78, s.7: Toccata, t. 79-108, s. 8: Toccata, t. 109-140, s. 9: Toccata, t. 141-171, s. 10: Toccata, t. 172-195, W tekście muzycznym liczne poprawki i uzupełnienia ołówkiem, prawdopodobnie ręką kompozytora a także oznaczenia sztycharskie czerwoną i niebieską kredką, [naniesione w oficynie wydawniczej Ed. Bote & G. Bock. Uzupełnienia [autorskie?] dotyczą materiału dźwiękowego (liczne dopiski, częściowo na marginesach), dynamiki i artykulacji, miejscami aplikatury i pedalizacji. Cechą charakterystyczną rękopisu jest dublowanie tekstu – te same pochody dźwiękowe bądź określenia wykonawcze są dopisane po ich uprzednim wykreśleniu., S. [11] poliniowana, niezapisana, s. [12] poliniowana, w dolnej części notatki ołówkiem (obliczenia rachunkowe)., Paderewski, Ignacy Jan AUTH170, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH197