Description
Józef Elsner, „Grande Sonate | pour le Clavecin avec l'accompagnement. | d'un Violon et Violoncelle obligé [...]” [Sonata triowa B-dur op. 2 na klawesyn, skrzypce i wiolonczelę obligato] dedykowana Honoracie Borzęckiej (1798), kopia rękopiśmienna kompletna, nieustalona, [s.l.], [s.d.]., [PL:] Wielka sonata Józefa Elsnera na klawesyn z akompaniamentem skrzypiec i wiolonczeli obligato dedykowana hrabinie Honoracie Borzęckiej, Zeszyt 1, partia klawesynu, Pięciolinie kreślone rastralem, 10 pięciolinii na stronie., Na stronie tytułowej w centrum karty (nieznacznie po prawej) w obrębie pięciolinii 1.-4., 6.-10. wpis odręczny atramentem, pismem kaligraficznym: „Grande Sonate | pour le Clavecin avec l'accompagnement. | d'un Violon et Violoncelle obligé | composeé et dedieé á [powyżej dodane „Mme”] la Comtesse | Honorá de Borzęcka [„c” nadpisane nad wcześniejszym „s”] | par | Joseph Elsner | Maitre de Chapelle | au Theatre á Leopol.”. W lewym górnym rogu k. 1r tytułowej adn. oł. nieokreśloną ręką „Mr 66 [?]”., Tekst muzyczny na k. 1v-9v: cz. I na k. 1v-4v, cz. II na k. 5r-6r, cz. III na k. 6v-10r, k. 10v poliniowana, niezapisana. Nazwy części: I: „Trio [/] allegro”, II: „Larghetto”, III: „Rondo | allegro” wpisane przed początkiem zapisów nutowych, na pięcioliniach 1. i 2. (cz. I i III) lub pomiędzy nimi (cz. II). Tonacja B-dur, metrum cz. I: alla breve, cz. II: 6/8, cz. III: 2/4. Klucze i znaki przykluczowe (dwa bemole) notowane zasadniczo tylko w pierwszym systemie na początku każdej części, sporadycznie w przebiegu utworu w przypadkach zmiany tonacji (np. środkowy ustęp cz. II w tonacji G-dur). Zapis nutowy czysty, bez skreśleń i poprawek, miejscami notowany skrótowo, przy pomocy repetycji figur dźwiękowych; w tekście muzycznym oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne, miejscowo wyrazowe., Zeszyt 2: partia skrzypiec, Pięciolinie kreślone rastralem, 8 pięciolinii na stronie., Na stronie tytułowej (k.11 r), w obrębie pięciolinii 2.-3. w środku wpis odręczny atramentem, pismem kaligraficznym: „Violon”. Tekst muzyczny partii skrzypiec na k. 11v-14r, k. 14v poliniowana, niezapisana. Nazwa części I: „allegro” zanotowana nad pierwszą pięciolinią, powyżej wpis „Violino”, nazwy części II i III: „Larghetto” i „Rondo” notowane na pięcioliniach, tuż przed rozpoczęciem zapisu nutowego. Klucze i znaki przykluczowe na początku każdej strony i na początku każdej części, na pozostałych pięcioliniach nie są zanotowane. W tekście muzycznym oznaczenia wykonawcze, głównie dynamika i artykulacja., Zeszyt 3: partia wiolonczeli, Pięciolinie kreślone rastralem, 8 pięciolinii na stronie., Na stronie tytułowej (k. 15r), w obrębie pięciolinii 2.-3. w środku wpis odręczny atramentem, pismem kaligraficznym „Violoncelle obligé”. Tekst muzyczny partii wiolonczeli na k. 15v-18r, k. 18v poliniowana, niezapisana. Na górnym marginesie na k, 15v wpis „Violonzello” [!]. Nazwy wszystkich części: „allegro”, „Larghetto”, „Rondo” notowane na pięcioliniach, tuż przed rozpoczęciem zapisu nutowego. Klucze i znaki przykluczowe analogicznie jak w partii skrzypiec na początku każdej strony i na początku każdej części, na pozostałych pięcioliniach nie są zanotowane. W tekście muzycznym oznaczenia wykonawcze, głównie dynamika i artykulacja. Takty przy powtórzeniach tego samego dźwięku numerowane., Charakterystyczne cechy zapisu: znaki graficzne wskazujące na kontynuację zapisu na kolejnej stronie („V[olti]:”, lub „V[olti]: S[ubito]:” bądź zakończenie przebiegu części lub całości utworu (γ); użycie dwukropka po nazwach i symbolach, np. „allegro:”, „P:”, „dol:”., Gocel, Ludwik AUTH5764, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17