Description
Założyciel nieznany, oprawa: Béraud Frères, Album „DESIRÉE” z wpisami rękopiśmiennymi wokalnych utworów muzycznych, Paryż, [II poł. XIX w. ?]., [PL:] Upragniona [?], W centralnej części wierzchniej okładziny napis: „DESIRÉE”. W lewym górnym rogu wewnętrznej strony okładki naklejka paryskiej firmy introligatorskiej: „AUX DEUX FRÈRES | Rue Saint-Victor, No 114. | BÉRAUD FRÈRES, | SUCCESSEURS DE Mr. VANIER | MARCHANDS PAPETIERS | Tiennent Magasin de Papiers de toute espèce; Registres à dos élastiques de toutes grandeurs, pour les Banquiers et Négocians; Boites en tout genre; Fabrique d’Encre; Atelier de Reliúre de Musique et autres; Font la Commission | A PARIS”. Na luźnej karcie wyklejkowej recto niezidentyfikowane szkice rysunkowe brązowym atramentem. Karty z tekstem muzycznym poliniowane rastralem w system 8 pięciolinii na stronie, z wpisami rękopiśmiennymi utworów muzycznych, pismo wielu rąk [?]., k. 1r: poliniowana, niezapisana, k. 1v-2r: „L’Amour vrai, musique de Lambert.”. Pieśń z towarzyszeniem gitary, metrum C, tonacja C-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2.i 3. zwrotki., k. 2v-3r: „Barcarole à la Venitienne”. Pieśń z towarzyszeniem gitary, metrum 6/8, tonacja F-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. zwrotki., k. 3v-4r: „La Bachelette”. Pieśń z towarzyszeniem gitary, metrum 6/8, tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 4v-6r: „Le Montagnard émigré”. Pieśń z towarzyszeniem gitary, metrum 3/8, tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1., 3. i 4. zwrotki, oddzielnie (na k. 5r) tekst 2., 5. i 6. zwrotki., k. 6v-7r: „L’Angelus. | Chansonette de Mr. Justin-Gensoul Musique de A [ntoine] Romagnesi.”. Pieśń z towarzyszeniem gitary, metrum C, tonacja C-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 7v-8r: „L’Ai je Rêvé ? | Romance | Musique de [Jean-Antoine] Meissonnier.”. Pieśń z towarzyszeniem gitary lub harfy, metrum 4/4, tonacja F-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. [i 3.?] zwrotki., k. 8v-9r: „Les hirondelles”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum: „2” [2/2], tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3., 4. i 5. zwrotki., k. 9v-10r: „Petit blanc. Chanson créole par [Auguste Mathieu] Panseron”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum: 2/4, tonacja d-moll. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie (na k. 9v) tekst 2.i 3. zwrotki., k. 10v-11r: „La jeune orpheline | Romance de [H.T.] Poisson. musique de [Auguste Mathieu] Panseron.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum C, tonacja F-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 11v-12r poliniowane, niezapisane, k. 12v-13r: „L’Arbre et le vieillard | Musique de [Antoine] Romagnesi.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum C, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 13v-14r: „Le petit doigt chansonnette, Parolles de M.[aurice de] Guerin, musique de [Antoine] Romagnesi”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum „3” [3/4 lub 6/8], tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie (na k. 13v) tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 14v-15r: „Le n’suis plus Jean Jean, musique d’Edmond Lhuillier, Paroles de Paul de Kock”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum alla breve, tonacja C-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 15v-16r: „L’Embarras du Choix parolles [Musique skreślone] M.r Charles M. Musique de Hamelin”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 6/8, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 16v-18r: „Souvenir d’un vieillard chanson par [Louis de] Marcillac | Musique de C. Polles [?]”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum C, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie (na k. 18r) tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 18v-19r poliniowane, niezapisane, k. 19v-20r: „Le Départ du conscrit par Edmond Lhuillier”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 6/8, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3., 4. i 5. zwrotki., k. 20v-21r: „Le Klephté Romance de [Ambroise] Bétourné musique de [Théodore François Joseph] Labarre”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum C, tonacja B-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 21v-22r: „La Demoiselle aubal [właśc.: au bal], Chansonnette de Amédée de Beauplan.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum „3” [3/4 lub 6/8], tonacja F-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3., 4. i 5. zwrotki., K. 22v-23r: „Le Pays le plus beau. Barcarolle, Paroles et musique de M.r Amedée [właśc.: Amédée] de Beauplan.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 6/8, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 23v: „Veillée Bretonne. Legende [właśc.: Légende] (Par Barrault St Andre [właśc.: André])”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu [zanotowany tylko tytuł i obsada]., k. 24v poliniowana, niezapisana, k. 24v-25v: „La Folle musique de Albert Grisar.” Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 3/4, tonacja Es-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie (na k.25r) tekst 2.i 3. zwrotki., k. 26r poliniowana, niezapisana, k. 26v-27r: „Le [właśc: La?] Capette, Ballade, Parolles [właśc.: Paroles] de M. Ed.[ouard] Thierry, Musique d’Albert Grisar.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 2/4, tonacja F-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2. i 3. zwrotki., k. 27v-29r: „La leçon de Walse [właśc.: Valse] du petit françois [właśc.: François] – Paroles et musique de A.[médée] de Beauplan.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum „3” [3/4 lub 6/8], tonacja D-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3.i 4. zwrotki., k. 29v-30r: „Les laveuses d’un couvent = musique de [Albert] Grisar.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 2/4, tonacja C-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 30v-31r: „Je n’aime que vous – Romance – musique de M. Louis”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum C, tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1., 2. i 3. zwrotki., k. 31v-32r: „Mère et Sœur, Romance – Paroles de M. Félix [Auguste] Duvert – Mus. d’Edouard Bruguière.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 6/8, tonacja C-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie (na k.31v) tekst 2., 3. i 4. zwrotki., k. 32v-33r: „La montagnarde au Départ Fréderic [właśc.: Frédéric] Bérat”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 9/8, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2.i 3. zwrotki., k. 33v-34r: Bez tytułu, incipit: „Ne crois pas, ô mon ange”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 3/4, tonacja G-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, poniżej tekst 2.i 3. zwrotki., k. 34v: „Par Mlle Loïsa Puget. Amour et Charité. Paroles Mr[?] Gustave Lemoine.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, [zanotowany tylko tytuł i początek partii fortepianowej]., k. 35r poliniowana, niezapisana, k. 35v-36r: „Paroles de Mr – Gustave Lemoine – Amour et Charité – Musique de Mlle Loïsa Puget.”. Pieśń z towarzyszeniem fortepianu, metrum 2/4, tonacja A-dur. Zapis nutowy z tekstem 1. zwrotki, oddzielnie, na k. 36r tekst 2. i 3. zwrotki., K. 36v-38r: „Le Secret pour être heureux. Ballade par Donizetti.” [fragment opery Gaetano Donizettiego „Lucrezia Borgia”]. Wyciąg fortepianowy, poniżej tekst., k. 38v: Bez tytułu. Incipit: „La danse n’est pas ce que j’aime” [fragment opery André Grétry’ego „Richard Coeur-de-lion”]. Głos wokalny i wyciąg fortepianowy., k. 39r-42v: nieokreślone fragmenty oper, notatki atramentem i ołówkiem, Glensk, Ewa AUTH1489