[Ignaz Ritter von Seyfrie], „ÉTUDES | DE | BEETHOVEN. | TRAITÉ d’Harmonie et de Composition, | TRADUIT DE L’ALLEMAND, | ET ACCOMPAGNÉ DE NOTES CRITIQUES, D’UNE PRÉFACE, | ET DE LA VIE DE BEETHOVEN | PAR | F.RANÇOIS- JOSEPH FÉTIS”, tom I-II, Maurice Schlesinger, Paryż, 1833. Odręczna dedykacja kompozytora dla Józefa Elsnera, 24/08/1833., [PL:] Studia nad Beethovenem: Traktat o harmonii i kompozycji uzupełniony uwagami krytycznymi, przedmową i notą biograficzną Beethovena. Przekład z języka niemieckiego F[rançois-Joseph] Fétis., [PL:] Studia Ludwiga van Beethovena w zakresie generałbasu, kontrapunktu i nauki kompozycji. Ze spuścizny rękopiśmiennej autora zebrał i opracował Ignaz Ritter von Seyfried, Oprawa oryginalna. Skóra w kolorze jasnego brązu, na licu przedniej i tylnej okładziny ozdobna winieta z tłoczonymi motywami roślinnymi w złoconym prostokątnym obramowaniu z rozetkami, obramowanie (potrójna linia, bez rozetek) powtórzone wdłuż bocznych linii oprawy. Grzbiet trzypolowy ze złoceniami: 4 wypukłe ozdobne zwięzy (motywy geometryczne), w pierwszym polu napis „BEETHOVEN”, w drugim polu ozdobna prostokątna winieta z lirą w centrum i motywami roślinnymi po bokach, w trzecim polu ozdobne inicjały „F C” [Fryderyk Chopin]. Wyklejki z papieru marmurkowego w odcieniach szarości i beżu., Na karcie 6 nlb przedniej verso naklejona reprodukcja graficzna portretu Fryderyka Chopina według Ambrożego Mieroszewskiego, pod przedstawieniem napis: „FRYDERYK CHOPIN w 18-tym roku życia (podług portretu familijnego)”., Na karcie 1 recto – przedtytułowej dla I tomu – w centrum nadruk: „ETUDES | de | BEETHOVEN, | TOME I.”, na odwrocie (k. 1v) w dolnej części po prawej nadruk: „IMPRIMERIE DE LACHEVARDIERE, | rue du Colombier, n. 30.”., Na karcie 2 verso przedstawienie graficzne: Bernard et Bichebois, Portret L. Beethovena, popiersie ¾ w lewo, litografia. Pod przedstawieniem faksymile podpisu portretowanego: „Ludwig van Beethoven.”., Na karcie 3 recto - tytułowej dla I tomu – w centrum nadruk: „ÉTUDES | DE | BEETHOVEN. | TRAITÉ d’Harmonie et de Composition, | TRADUIT DE L’ALLEMAND, | ET ACCOMPAGNÉ DE NOTES CRITIQUES, D’UNE PRÉFACE, | ET DE LA VIE DE BEETHOVEN | PAR | F.RANÇOIS-JOSEPH] FÉTIS. | TOME I. | PARIS, | CHEZ MAURICE SCHLESINGER, | ÉDITEUR DE MUSIQUE, RUE RICHELIEU, 97. | 1833.”. Przy górnej krawędzi adn. atr. ręką Fryderyka Chopina: „Kochanemu Panu Elsnerowi | wdzięczny i przywiązany uczeń | FF Chopin | Paryż 24/8 1833.”., kk. 4r-6r (ss. [5]-9): wstęp tłumacza „PREFACE DU TRADUCTEUR.”, kk. 7r-13v (ss. [11]-24): nota biograficzna Beethovena: „NOTICE BIOGRAFIQUE | SUR | LOUIS VAN BEETHOVEN.”, kk. 14r-15v (ss. [25]-28: tekst Heiligenstädter Testament Beethovena: „TESTAMENT | LOUIS VAN BEETHOVEN, | d'après le texte original”, Na kartach 16r-107 r (ss. 1-183): tekst traktatu Beethovena: „ETUDES de L. VAN BEETHOVEN | sur l’Harmonie, le Contrepoint et la Composition”, Na karcie 108 recto – przedtytułowej dla II tomu – w centrum nadruk: „ETUDES | de | BEETHOVEN, | TOME II.”, na odwrocie w dolnej części po prawej nadruk: „IMPRIMERIE DE LACHEVARDIERE, | rue du Colombier, n. 30.”, Na k. 109 verso przedstawienie graficzne, grobowiec Beetthovena: Bernard et Bichebois, „TOMBEAU de Beethoven | Dans le Cimetiere de Währing, | a Vienne.”, litografia, napis j.w. pod przedstawieniem., Na karcie 110 recto – tytułowej dla II tomu – w centrum nadruk: "ÉTUDES | DE | BEETHOVEN. | TRAITÉ d’Harmonie et de Composition, | TRADUIT DE L’ALLEMAND, | ET ACCOMPAGNÉ DE NOTES CRITIQUES, D’UNE PRÉFACE, | ET DE LA VIE DE BEETHOVEN | PAR | F.[RANÇOIS-JOSEPH] FÉTIS. | TOME II. | PARIS, | CHEZ MAURICE SCHLESINGER, | ÉDITEUR DE MUSIQUE, RUE RICHELIEU, 97. | 1833.”., k. 16r (t. 1 s. 1): „PREMIERE PARTIE. | de l’Harmonie.”, k. 62v (t. 1 s. 94): „DEUXIEME PARTIE. | THEORIE DE LA COMPOSITION”, k. 111r (t. 2 s. 1): „TROISIEME PARTIE | De la Fugue.”, W suplemencie do II tomu dwie tablice złożone naklejone na kk. 219 i 220 recto:, k.219 – faksymile autografu fragmentu pieśni Adelaide op. 46 Beethovena: „ESQUISSE DE ADELAIDE DE BEETHOVEN”, k. 220 – lista subskrybentów: „Noms de M.M. les Suscripteurs | aux | Etudes de Beethoven”; w dolnej części spis, górnej części faksymilia podpisów, Muzeum Narodowe (Warszawa) AUTH65, Towarzystwo imienia Fryderyka Chopina (Warszawa) AUTH17